Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

21:06 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

06-04-2014


Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı
Bu tarifi hiç denememiştim. Ama gerçekten çok beğendim ve tuttum, mutlaka siz de deneyin.


İnternetten bulduğum bir tarife göre pişirdiğim kuskus pilavı değişiklik arayanlar için bir seçenek. Ben yaptım, yedim ve mutluyum üçlemesiyle sizlerle tarifi paylaşıyorum. 

Malzemeler:

1 paket kuskus

2 yemek kaşığı tereyağı

1 adet kırmızı taze biber

1 adet irice domates

1 su bardağı et suyu

6 su bardağı su

tuz, karabiber

Yapılışı:

İlk önce kırmızı biberi ve domatesi yıkayıp incecik doğrayın ya da rondodan geçirin. Bir tencereye biberle domatesi koyup iyice yumuşayana dek kavurun. Tuz ve karabiber ekleyin ve sonra ocağın altını kapatın. 
Pişirme tenceresine tereyağını koyup eritin. İçine kuskusları atıp hafif koyu renk alana dek kavurun. Pişirdiğiniz domates ve biberli karışımı da ekleyin.  Daha sonra 6 su bardağı kaynamış su ekleyip içine yeterince tuz atıp karıştırın. Suyunu çekmeye yakın bir bardak et suyu ekleyin ve kısık ateşte 15- dk daha pişirin. Piştikten sonra ocağın altını kapatın ve demlenmeye bırakın. Pilav demlendikten sonra bir kaseyi ıslatın ve kepçeyle pilavdan alıp kaseye yeterince koyup kepçenin tersiyle bastırın. Düz bir servis tabağına ters çevirip servis yapın. Yanına domates dilimleri ve taze naneyle süsleyin. Çok güzel oluyor bu pilav, şiddetle tavsiye ederim. 

Herkese Afiyet Olsun..


Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

 İçindeki domates ve biberler çok ince salça kıvamında piştiği için çok az görünmüş, aralardan karıştırdıkça çıkıyor..

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

Kırmızı Biberli ve Etsulu Kuskus Pilavı

                                      Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                            Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: