Çilek Reçeli

19:40 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

11-05-2014

Çilek Reçeli
Çilek mevsiminde güzel, çilek reçeli sevmeyen var mı..Eşsiz kokusu ve aromasıyla kahvaltı sofralarımızın kırmızı gülü..Çilek reçeli yaparken çileklerin diri ve kokulu olmasına özen gösterin. Yapımı çok kolay kızlar, haydi reçel yapmaya başlayalım..


Malzemeler:

2 kilo çilek

2 kilo toz şeker

1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:

Çileklerin saplarını kopartıp güzelce yıkayıp süzün. Pişirme tenceresine koyun. Üzerine toz şekerin tamamını döküp bir gece bekletin. Daha sonra kaynamaya alın. Önce hızlı ateşte kaynatın. 

Çilek Reçeli

Çilek Reçeli

Kaynama esnasında oluşan köpükleri delikli kepçe yardımıyla alın. Ateşin altını yarım yapın ve yaklaşık 20-25 dakika kaynatın. Reçel kıvamına gelince limon suyunu ekleyin, bir taşım daha kaynatın. Bir cam kaseye bir kaşık koyup buzluğa atın ve soğuyunca kıvamının nasıl olduğunu hemen test edin. Beş dakikada soğuyor. Bu arada ocağın altını kapatın. Eğer reçel kıvamında olmamışsa biraz daha kaynatın ve yine test edin. Büyük olasılıkla olmuştur. Benimki ilk testi başarıyla geçti. Yıllardır böyle yapıyorum ben reçelleri. Reçeliniz piştikten sonra cam kavanozlara doldurun ve biraz ılınınca kapağın altına buzdolabı poşeti koyup kapağı sıkıca kapatın. Herkese afiyet olsun arkadaşlar. Ben bugün kızlarıma anneler günü hediyesi olarak yaptım, yedirdim, çok beğendiler.

Sevgiyle kalın..

Çilek Reçeli

Çilek Reçeli
                                 Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                               Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: