Tas Kebabı

17:14 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

29-05-2014

Tas Kebabı
Bu akşam menüde Tas Kebabı var. Buzlukta az bir şey etim vardı. Ne zamandır canım istiyordu ve yaptım çok şükür. Hele bir de güveç tenceresinde pişirirseniz harika olur, yedikçe yiyesiniz gelir..Bana göre en lezzetli yemeklerden. Yanında mısırlı pilav ve patates kızartmasıyla karnımız doydu, hem de sağlıklı. Sağlıklı yemekler yapmaya özen gösteriyorum. Bu menüde sadece patates kızartması zararlı gibi gözükse de her zaman dediğim gibi az yenildiği zaman fazla zararı olacağını düşünmüyorum. 


Malzemeler:

500 gr. dana kuşbaşı

1 adet kuru soğan

4-5 diş sarımsak

1 adet kırmızı biber

1 adet yeşil biber

2 adet domates

1 yemek kaşığı salça

4 yemek kaşığı sıvı yağ

tuz, karabiber, kekik, pul biber, kişniş

Yapılışı:

Kuşbaşı doğranmış etleri yıkadıktan sonra güveç bir tencerede yüksek ateşte sıvı yağla hafifçe kavurun. Daha sonra doğradığınız sebzeleri sırasıyla ilave edin. Önce soğan, sarımsak, sonra biberler ve en son domatesleri ekleyip karıştırın. Salçayı ilave edin ve 5 dakika kavurun.  (Bu aşamada yemeği tencerenin ortasına toplayıp üzerine tas örterlermiş ve sonra suyunu koyarlarmış.Ben böyle yapmayı tercih etmiyorum..)Ardından yemeğe üzerini çok az geçecek kadar kaynar su ekleyip kısık ateşte pişirmeye bırakın. Etler lokum gibi olana kadar pişirin. Pişmesine yakın tuz ve baharatları ilave edin. Yemeğiniz piştikten sonra pilav ve patates kızartmasıyla servis yapın. Tabi ki yoğurt ya da ayran mutlaka olsun sofrada.. Herkese afiyet olsun, yarasın. 

Tas Kebabı

Tas Kebabı
Tas Kebabı

Tas Kebabı

Tas Kebabı

                                 Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                            Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum: