Kayısı Marmelatı

21:02 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

08-06-2014
Kayısı

Kayısı Marmelatı

Bugün Günlerden Kayısı Günüydü..

Kayısı mevsiminde mis kokan kayısılarla hem reçel, hem marmelat, hem de kayısılı su muhallebisi yaptım. Yaptıklarımdan kızlarıma ayırdım, reçeller anneden. Bir zamanlar benim de annem bana yapar yollardı, şimdi sıra bende. Bu yıl yağan şiddetli yağmurlar kayısılara çok zarar verdi, pazarlarda kayısı satılıyor ama o kadar çok değil. Benim kayısılar komşumun ağacından tazecik..


Komposto bile yaptım.



Gelelim marmelat nasıl yapılıyor ona..

Malzemeler:

yarım kilo kayısı

2 su bardağı toz şeker

yarım limon suyu

1 adet çubuk tarçın

3-4 adet karanfil

Yapılışı:

kayısıları yıkayıp çekirdeklerini çıkartın. Çekirdekleri kurutup sonradan içlerini yiyebilirsiniz, çünkü çok faydalıdır. Kayısıları 2 su bardağı su, çubuk tarçın ve karanfille kaynatın. Karanfil ve tarçını içinden çıkartın. Çukur bir kabın üzerine tel süzgeci koyup pişen kayısıları süzgece dökün ve elinizle posasını çıkarın. Kayısı posasını bir tencereye alın, şekeri ilave edin ve altını kısıp kıvamını buluncaya kadar yaklaşık yarım saat kaynatın. Kıvamı gelince limon suyu ekleyip 5 dakika daha kaynatıp ocağın altını kapatın. Hemen yiyecekseniz kapaklı cam kaselere koyun. Uzun süre saklayacaksanız cam kavanoza koyun ve sıcakken kapağın altına streç çekip kapağı kapatın ve kavanozu ters çevirip bekletin. Marmelatı muhallebiler de, pasta yapımında kullanabilirsiniz. Herkese afiyet olsun..Ne diyelim, Kayısı Tadında Kalın.

Kayısı Marmelatı

Kayısı Marmelatı

Kayısı Marmelatı
Kayısı Marmelatı

Kayısı Marmelatı
Ekmeğin üstüne sürüp yemenin keyfini çıkartın..

Kayısı Marmelatı

Kayısı Marmelatı

Kayısı Marmelatı
                                Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                             Dilekle Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: