Patlıcan Mantolama Kebap

22:45 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

23-07-2014
Patlıcan Mantolama Kebap
Acele acele yaptığım patlıcan yemeklerinden harika ve değişik bir lezzet sunuyorum sizlere..Bilmeyenler var sa denesin. Ben de bir yemek programında görmüştüm ve yapılacaklar listeme eklemiştim. Sanırım kıyma seçimimde bir hata yaptım, daha az yağlı kıyma olmalıydı, çünkü pişince yağları eriyor ve altında kalan patlıcan görünüyor. Oysa görünmemesi lazım, siz kıymayı alırken az yağlı olasına dikkat edin ve benim sunumum gibi çirkin olmasın. Tadına diyecek yok elbette, harika bir lezzet. Gelelim tarifimize..


Malzemeler:

300 gr. az yağlı kıyma

1 adet soğan

3 yemek kaşığı galeta unu

1 adet yumurta

maydanoz

tuz, karabiber, kimyon, kişniş

4 adet kemer patlıcan

2 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:

Patlıcanları közleyip kabuklarını soyun ve sapıyla bırakın. 
Patlıcan Mantolama Kebap

Patlıcan Mantolama Kebap

Diğer yandan köfteyi yapmaya başlayın. Tüm köfte malzemelerini güzelce yoğurun. Tezgahın üzerine streç film serin ve köfte harcının dörde bölün. Böldüğünüz köfte harcını streç filmin üzerine patlıcanı kaplayacak şekilde serin ve elinizle bastırın. Harcın üzerine patlıcanı koyup streç film yardımıyla patlıcanı köfteye sarın, elinizle bastırın. Diğer patlıcanları da aynı şekilde yapıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Üzerlerine bir fırça yardımıyla sıvı yağ sürüp 200 derece fırına pişirmek üzere koyun. 

Patlıcan Mantolama Kebap

Patlıcan Mantolama Kebap

Patlıcan Mantolama Kebap

Patlıcan Mantolama Kebap

Patlıcan Mantolama Kebap

Patlıcan Mantolama Kebap

Patlıcan Mantolama Kebap


Tepsiye etli kırmızı veya yeşil biber de koyun, dilerseniz baharatlı patates dilimleri... Piştikten sonra servis tabağına alın ve domates, biberle servis yapın. Herkese afiyet olsun.

Patlıcan Mantolama Kebap
Patlıcan Mantolama Kebap
                                  Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                              Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: