Isırgan Otu Kavurması

19:03 Dilek'le Mutfakta 1 Comments

25-10-2014

Isırgan Otu Kavurması

Isırgan otu Allah'ın bize sunduğu eşsiz sebzelerden yalnız bir tanesi.. 

Sağlıklı otları yemeklerinizde kullanmaya devam edin. Haftada beş gün diğer yemeklerinizin yanında yapmaya özen gösterin arkadaşlar. Isırgan otunun bünyemize iyi geldiğini, şifa olduğunu bilerek mevsiminde yemeye çalışalım. Geçen hafta pazarda bulup aldım ve yarısını bol soğan ve sarımsakla kavurdum. Diğer yarısını da buzluğa koydum, çorba yapmak üzere..O kadar lezzetli oldu ki, şu gördüğünüz tabağın hepsini ben yedim. Sizde mutlaka bir deneyin, bu nefis tarifi tadınca bana hak vereceksiniz. 

Malzemeler:

yarım bağ ısırgan otu

1 adet kuru soğan

4-5 diş sarımsak

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 adet kırmızı biber

1 adet domates

tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:

Isırganları bol sirkeli su dolu derin bir kabın içinde bekletin. Daha sonra süzgeçte iyice yıkayın. Ellerinize eldiven giyerseniz iyi olur, çünkü biliyorsunuz ısırgan otu yakıcıdır. Isırganları süzülmeye bırakın ve daha sonra incecik doğrayın. 

Soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayın. Tavaya zeytinyağını koyun ve soğanları ilave edip kavurmaya başlayın. Kırmızı biberi ve domatesi de yıkayıp küp şeklinde doğrayın, soğanlara ekleyip kavurmaya devam edin. 4-5 dakika kavurduktan sonra ısırganları ilave edin ve kavurun. Isırganlar yumuşamaya başlayınca çok az su ekleyip tuzunu, biberini ekleyip 5 dakika daha pişirin. Piştikten sonra servis tabağına alın ve afiyetle yiyin. Herkese şifa olsun.

Isırgan Otu Kavurması

Isırgan Otu Kavurması

Isırgan Otu Kavurması

Isırgan Otu Kavurması
Isırgan Otu Kavurması
Isırgan Otu Kavurması
                                       Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                        Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

1 yorum:

  1. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil