Nar Reçeli Tarifi

13:29 Dilek'le Mutfakta 16 Comments

29-10-2014



Nar Reçeli Tarifi

Nar reçelini bilmeyen ya da denemeyen var sa mutlaka denemeli..Reçel meraklıları için çok değişik aroması olan muhteşem bir reçel..Hem tatlı hem ekşi bir tat, gerçekten bence enfes..Nar mevsimindeyiz, şiirlere romanlara, şarkılara konu olan bu eşsiz meyveyi geç kalmadan meyve olarak tüketmenin haricinde bir de böyle deneyin. Reçel olarak yemenin dışında pastalarınızı, keklerinizi süsleyebileceğiniz hazır bir sos olarak da buzdolabında saklayabilirsiniz. Ayrıca et ve balık yemeklerinde sos olarak kullanabilirsiniz. Süzme yoğurt ile tükettiğinizde muhteşem bir tat yakalayabilirsiniz. Yapanlara şimdiden afiyet olsun, sevgi ve sağlıkla kalın. 


Malzemeler:


8 adet orta boy nar


2 su bardağı toz şeker


1 adet çubuk tarçın


1 çay kaşığı limon tuzu


Yapılışı:


Narları yıkayın ve ortadan ikiye bölün. Nar ayıklamak da zor iş..Aslında tepesinden yuvarlak kesip sonra o yuvarlağı kaldırıp şişkin yerlerinden aşağıya doğru çizikler atınca nar 4-5 parçaya ayrılıyor ve ayıklaması daha kolay oluyor ama yine de bana zor geliyor..:) Nar tanelerini güzelce ayıklayın, kalan zarları temizleyin. Tencereye nar tanelerini ve şekeri koyun, pişirmeye bırakın. Çubuk tarçını da ekleyip kaynamaya başlayınca ocağın altını kısın ve reçel kıvamı alıncaya dek kaynatın. Ben yaklaşık bir saat kısık ateşte pişirdim. Diğer yöntemim de harlı ateşte kaynatmak oldu, reçeli yakmadan 10 dakika ya da 15 dakikada reçel kıvamını alınca limon tuzunu verip bir kaç taşım daha kaynatmak oldu. Aslında pişerken kakule de koyabilirsiniz ama ben olmadığı için çubuk tarçın kullandım ve iyi ki de kullanmışım, nefis bir tat verdi. Reçel piştikten sonra kavanoza koyun ve kapağını kapatıp dışarda ılındırdıktan sonra buzdolabına kaldırın. Ben yeniden yapacağım, çünkü bitmek üzere.. Daha önceden de yazdığım gibi nar reçeli, aslında bir nevi tatlı diyebiliriz. Çünkü çok suyu olmuyor, taneler yoğunlukta. Sevgi ve afiyetle...



Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi
 Ekmeğin üzerine sürüp yemesi nefis oluyor..


Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi

Nar Reçeli Tarifi
                                     Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                 Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

16 yorum:

  1. Ablacim sen ne yapmışsın böyle. Tek kelimeyle mükemmel olmuş. Ben de tarçınla deneyeyim. Eline, yüreğine sağlık. Saygılar Dilek Abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hakkı kardeş, tarif senden, yapmak benden, tarçınla dene nefis oldu, kakule yoktu evde..ama var ya ben bu tada bayıldım, kahvaltıda ya da kek süslemede filen süper bir yardımcı..Selam ve saygılar benden..:)

      Sil
  2. Çok güzel.... çok iştah açıcı görünüyor Dilek hanımcım...ellerinize sağlık sevgiler(Selma'manın Organik Mutfağı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma hanım, yorumunuz için çok teşekkürr ederim, bloğunuza bakacağım hemen..birbirimize destek şart..sevgi ve saygılar..:)

      Sil
  3. Dilek hanım ellerine sağlık. Bende katı severim reçelleri. ekmeğin üzerinden sulu sulu akmamalı Çok güzel olmuş. İşde nar reçeli böyle olmalı. kıvam mükemmel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin hanım çok teşekkür ederim, yaptığımız güzellikleri paylaşmak mutluluk verici, güzel yorumları duymak da öyle.. Senin de harika mutfağında nice güzellikler var..sevgilerimle..

      Sil
  4. :) tarifini aldım canım deneyeceğim teşekkürler bende sirkesinin tarifini vereyim
    4 tane iri nar ayıklayın, biraz ezin
    1-çay bardağı sirke,
    1-tatlı kaşığı kaya tuzu,
    4-bardak saf su, cam kavanoza koyuyoruz
    25 gün karanlık serince bir yerde bekletin sonra çıkarıp süzün, ailecek kışın birer kahve fincanı için en sağlıklı antibiyotikten daha faydalıdır ,:) biraz şaraba benziyor kokusu fakat çocuklara bilhassa iyi gelir sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ben bu yorumu nasıl görmedim, İkbal annem kesinlikle bu tarifi denemeliyim, çok teşekkr ederim.

      Sil
  5. Merhaba Bende Aldım Tarifi Ben Genelde Reçeli Olmayan Şeyleri Yapmaya Çalışıyorum Kendi Test Mutfağım Var.
    İnanılmaz Şeyler Keşvettim Aklınıza Reçeli Olmayan Bir Ürün Gelirse Denemenizi Tavsiye Ederim.... TEŞEKKÜRLER....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, her şeyin reçeli oluyor fakat damak tadımıza uyup uymadığı tartışılır. Ben de değişik reçeller yapmayı seviyorum ..Sadece gül hariç çiçeklerden yapılanları sevemedim. Nar reçeli harika bence, bir de yeni dünya reçeli, taze fasulyeden bile reçel yaptım...)

      Sil
  6. Elimde bol miktarda nar vardı ve reçel yapayım dedim.Google da arama yapıp değişik tariflere ulaştım ama en uygun sizin tarifiniz geldi. Sadece şunu merak ediyorum, kaynatma esnasında hiç su ilave etmiyor musunuz? Sadece şeker ve narla mı kaynatılıyor?

    YanıtlaSil
  7. Hiç su koymadan mı kaynatılacak reçel?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müşerref hanımcım evet hiç su konulmuyor, nar zaten sulu olduğu için kıvamı tam oluyor, şeker miktarına dikkat edin ama..teşekkrler benm tarifime güvendiğiniz için ..sizi google plustan çevrelerime ekledim..mutfaktakilerplus topluluğuma da beklerim üye olun, paylaşımlarda bulunun..sevgiler.

      Sil
    2. Biraz gecikmeli olarak gördüm mesajlarınızı, sayfanızı mutlaka takip edeceğim, sevgiler :)

      Sil
  8. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık,, yemeyen yapmayan varsa dediğin benim :(

    YanıtlaSil