Erişteli Bal Kabağı Çorbası

17:46 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

14-11-2014

Erişteli Bal Kabağı Çorbası
Tazecik pişmiş nefis mi nefis balkabağı çorbamla herkese iyi akşamlar. Ah ne iyi geldi şimdi bu çorba bana bilemezsiniz. Bal kabağını tatlı olarak tüketiriz hep, çorba olarak  yemeyi pek bilmeyiz. Yada yapmayız, en azından bizde böyle. Değişik tarifleri denemek ve tatmak benim hobim, beğenirsem sevdiklerimle paylaşmak ise bana mutluluk veriyor. Yemek bloğu arkadaşlarım bu aralar pek sık yapıyorlar ve açıkcası beni de özendirdiler. Yaptım, içtim ve sonuç bence mükemmel..Haydi tarife bir göz atın ve yapımı çok kolay olan bu güzel çorbayı mutlaka deneyin. 


Malzemeler:

2 dilim bal kabağı

1 adet soğan

1 adet yeşil biber

1 su bardağı süt

1 su bardağı ev yapımı erişte

2 yemek kaşığı tereyağı

1 fincan kırmızı mercimek

isteğe göre maydanoz, dereotu, taze nane

tuz, karabiber

Yapılışı:

Yıkanmış kabak dilimlerinin dip kısmındaki yeşil bölümünü kesip küp küp doğrayın. Soğanı, biberi de küp doğrayıp hepsini kabaklarla beraber bir tencereye koyun. Mercimeği yıkayıp süzün ve tencereye ilave edin. Ağzını örtecek kadar su ekleyip pişirmeye bırakın. Sebzeler yumuşayınca blenderdan geçirin. Tencereye 1 su bardağı süt ve 2 su bardağı sıcak su,tuz ekleyip kaynamaya bırakın. Kaynayınca erişteleri ilave edin ve erişteler yumuşayıncaya kadar pişirin. Tereyağını çorbaya ekledikten sonra bir süre daha kaynatıp ocağın altını söndürün. Dilerseniz tereyağını naneyle eritip koyabilirsiniz, ben çiğ koymayı tercih ettim. Çorba piştikten sonra servis kasesine alın ve arzuya göre maydanoz, dereotu, taze naneyle süsleyin. Biraz da karabiber serpip afiyetle yiyin. Ohh mis..


Erişteli Bal Kabağı Çorbası

Erişteli Bal Kabağı Çorbası


Erişteli Bal Kabağı Çorbası

Erişteli Bal Kabağı Çorbası


                           Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                   Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: