Pırasalı Tart

21:31 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

16-02-2015


Pırasalı Tart
Pırasa severler pırasanın tartlı halini de sevecekler. Ben yaptım, yedim ve tarttım, sonuç mükemmel..Sıcağı sıcağına biriken onca tarifim varken önceliği Pırasalı Tart tarifine verdim. 


Tarif sevgili yemek blogger arkadaşım Arzu'nun Lezzet Adası'ndan.. Arada bie arkadaşlarımın tariflerini yapmaktan çok hoşlanıyorum. Böylece karşılıklı beğeni ve paylaşımlar oluyor, daha çok izleyiciye ulaşıyoruz dimi ama..Sevgili Arzu'ya buradan kocaman selamlarımı ve teşekkürlerimi yolluyorum. Haydi siz de tarife bir göz atın ve evde pırasa var sa bence hemen deneyin. Misafirlerinize çayın yanında çok değişik ve leziz bir ikramda bulunun.

Malzemeler:

2-3 sap yeşil kısımlarıyla beraber incecik doğranmış pırasa

2 yemek kaşığı zeytinyağı

2 adet yumurta

1 çay bardağı süt kreması

1 fincan parmesan peyniri ya da kaşar peyniri rendesi

tuz, karabiber, pul biber

Tart hamuru için:

1 adet yumurta

2 yemek kaşığı yoğurt

125.gr. tereyağı

2.5 su bardağı un

1 çay kaşığı karbonat

yeterince tuz

Yapılışı:

Tart hamurunu yoğurmak için çukur bir kaba yumurtayı ve yoğurdu koyup karıştırın. Yumuşamış tereyağı, elenmiş un, karbonat ve tuz ekleyip güzelce yoğurun. Hamuru buzdolabına kaldırıp dinlendirin.

Diğer yandan incecik doğranmış pırasaları zeytinyağında hafif yumuşayıncaya kadar soteleyin. Daha sonra ocaktan alın ve soğutun. Soğuduktan sonra süt kreması ( evde yoktu ama köy sütünün üzerindeki kaymak da aynı işi gördüğü için ben sütün üzerindeki kaymağı iyice çırptım ve oldu süt kreması ) , 2 adet yumurta, parmesan peyniri, tuz ve baharatları ekleyip karıştırın.

Buzdolabından hamuru çıkartın ve yuvarlak bir tart kalıbına elinizle düzgünce yayarak serin. Kalıbın kenarlarını kıvırın ve artanları uzun şeritler halinde şekillendirin ve bir kenara koyun. 

Pırasalı Tart


Hazırladığınız pırasalı karışımı tart hamurunun üzerine yayın ve hamurun kenarlarını kıvırın. Üzerine baklava görünümü vermek için ayırdığınız hamur şeritleri pırasalı tartın üzerine serin. 

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart


Fırını 170-180 dereceye ayarlayın ve tartı fırına verip altı üstü kızarana kadar pişirin. Fırından aldıktan sonra dilimleyip servis tabaklarına koyun ve afiyetle yiyin. İnanın çok beğeneceksiniz. 

Herkese sevgiler..

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart

Pırasalı Tart
                                       Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                       Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Sevgili Dilek ciğim tarifimi deneyip beğenmen beni çok mutlu etti ellerine sağlık gerçekten nefis olmuş ayrıca süt kaymağı da iyi fikirmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım, Arzu'cum asıl ben teşekkür ederim..çok güzel oldu vallahi yarısını yedim ne yazık ki..:) süt kaymağı aklında olsun..:)

      Sil