İrmikli Baklava

01:33 Dilek'le Mutfakta 11 Comments

07-06-2015



İrmikli Baklava
Evett, Bugün tarihi bir seçim günü. Çok heyecanlı ve çekişmeli olacak gibi görünüyor. Umarım Türk halkı kendisi için en hayırlısını seçer, seçmese de bir gün seçer inşlh, Tarih tekerrürden ibaret..başka da bir şey demiyorum ve tarifime geçiyorum.

İrmikli baklavayı kim icat etmişse iyi etmiş. Ben çok beğendim. Bu güzel tarifi annem gibi sevdiğim Aynur Yıldız Karataş'dan aldım. O da Nursel'in Mutfağı'nda görüp yapmış. Nevşehir ilimize ait bu güzel tarifi bende sizlerle paylaşmak istiyorum. Haydi buyrun..



İrmikli Baklava

İrmikli Baklava

İrmikli Baklava
İlk Aynur annemin evinde yedim ve beni baymadı, hoşuma gitti. Ben pek baklava sevmem o yüzden dedim bu tatlı güzel ve yiyebilirim. Hemen bir kağıda tarifini yazdım ve aradan bir ay geçmiştir, ben bugün nihayet irmikli baklavayı görücüye çıkardım. Yapmayanlar ve bilmeyenler için şiddetle öneririm. Bayram baklavası olarak da yapabilirsiniz, malum önümüz Ramazan Bayramı. Herkese şimdiden afiyet olsun. Ben her zaman olduğu gibi sevdiklerim için yaptım. 

Malzemeler:

1 paket baklavalık yufka

irmikli sosu için:

1 su bardağı irmik

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

2 adet yumurta

2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 -2 yemek kaşığı dövülmüş fındık, ceviz 

üzerine sürmek için 1 yemek kaşığı tereyağı

Şerbeti için:

6 su bardağı su

6 su bardağı toz şeker

bir kaç damla limon

Yapılışı:

Öncelikle şerbeti kaynatıp ılınmaya bırakın.

İrmikli sos için yazdığım tüm malzemeleri tel çırpıcıyla iyice çırpın. 


İrmikli Baklava

Fırın tepsisini hafif yağlayın. Baklavalık yufkalardan 2 adet alın ve tepsiye serin. Üzerine kaşıkla irmikli sostan her yerini kapatacak kadar gezdirin. 


İrmikli Baklava

İrmikli Baklava

İrmikli Baklava


Tekrar iki adet yufka alıp sosun üzerine gezdirin. Bu işlemi sos bitene kadar yapın. Bir paket yufkadan kaç gramlıkdı hatırlamıyorum ama 12 tane arttı. Onları da bir güzel patatesli börek yaptım. 
Tereyağını eritip yufkaların üzerine fırçayla sürün. Bıçakla dilediğiniz gibi kesin ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişirin. 


İrmikli Baklava

Piştikten sonra ilk sıcaklığı geçince ılık şerbeti azar azar kepçe yardımıyla dökün ve üzerini tepsiyle örtüp şerbetin iyice çekmesini bekleyin. Hatta bir gece bekleyince daha güzel oluyor. Servis etmek için dilimleyip servis tabağına güzelce koyun ve afiyetle yiyin, yedirin. Afiyet olsun. 


İrmikli Baklava

İrmikli Baklava

                                          Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                           Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

11 yorum:

  1. Bende pek tatlı sevenlerden değilim. Tadını merak ettim deneyeceğim.
    Ellerine emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. İlk kez duydum klasik baklavadan daha hafif olmuş gibi duruyor :) Ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  3. Daha önce duymamıştım bu tarifi, tatlı sevmem pek ama benimkiler sever bunu:)))

    YanıtlaSil
  4. İrmik sevmiyorum baklavanın içinde nasıl olur bilemedim :/

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar cok emek harcamissiniz elinize saglik

    YanıtlaSil
  6. Hiç duymamıstım elinize sağlık merak ettim tadını.

    YanıtlaSil
  7. Ben buna bayıldım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. ev baklavası güzel olur ben severim hazırları ise sevmem ay pekde kolay gibi ilk fırsatta deneyeceğim

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, irmikli tarifler dikkatimi çekiyor, şiddetle önerdiğiniz için deneyeceğim:) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Değişik bir tarif denemek lazım.Teşekkürler.

    YanıtlaSil