Kozalak Mantısı

18:00 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

24-07-2015


Kozalak Mantısı


Kozalak Mantısı
Bugünlerde pek moda olan bir tarifi siz izleyicilerimle paylaşmak istiyorum. Kalori olarak biraz fazla olsa da kendinizi arada bir de olsa şımartmak isteyeceğiniz bir zamanda yapabileceğiniz çok lezzetli, güzel bir tarif. Bunun yanında misafirleriniz için de gayet şık bir menü alternatifi olabilir. Üstelik önceden yufkaları sarıp buzlukta muhafaza ederseniz yapım süresi çok azalır ve çabucak güzel bir yemek yapmış olursunuz. 


Yemeğin aslında üzerine konulan kıymalı harçtır. Ben bir değişiklik yapıp kavurma etle yaptım ve çok beğendik. Bu akşam kızımla beraberiz ve o da çok beğendi. Aslında kızcağız kilo verme çabasında ve benim yemeklerimi yemeden de duramıyor..Galiba ona kötülük ediyorum..

Her zaman da yapmıyorum, arada mideleri şımartmak lazım dimi ama..dedik ve hemen tarife geçtik arkadaşlar...

Malzemeler:

2 adet hazır yufka

300 gr. kıyma ya da kavurma

1 adet kuru soğan

1 adet kırmızı biber

1 adet domates

 1 yemek kaşığı salça

tuz, karabiber, pulbiber,kimyon

biberiye, defne yaprağı..(biraz abarttım mı..)

1 yemek kaşığı tereyağı

1 kase sarımsaklı yoğurt

Yapılışı:

Yufkaları üst üste koyup mutfak tezgahına serin. Önce dörde sonra sekize sonra da 12 parçaya bölüp sigara böreği yapacak şekilde bıçakla kesin. Bir pipet bulun ve yufka parçalarını geniş yerinden pipete sarıp uç yerini ıslatıp sarma işlemini bitirin. Pipeti yavaşça çekip çıkartın ve tüm yufka dilimlerini aynı şekilde sarıp bir tabağa dizin.
Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı


 Çoğu hamarat hanım benim gibi buzluğuna koyar böyle önceden hazırlayıp. Pratiklik açısından çok iyi oluyor. Buzluğa koyarken aralarına yağlı kağıt koyup öyle dizin ki yapışmasınlar. 

Kıymalı harç için önce soğanı yemeklik doğrayın ve tereyağında soteleyin. Daha sonra kıymayı koyup kavurun. Ben kıyma yerine kavurma et koydum. Küp şeklinde doğradığınız biber ve domatesi de ekledikten sonra tuz ve baharatlarını da ilave edip biraz daha pişirin. En son ben biraz da maydanoz doğradım.


Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Derin bir kızartma tavasında ya da fritözde yağı kızdırın ve alacağı kadar sardığınız yufkaları kızgın yağın içine atıp güzelce kızartın. Kızarttığınız kozalak mantılarını kağıt havluya alın ve yağlarının süzülmesini bekledikten sonra büyükçe bir servis tabağına alıp dizin.
Kozalak Mantısı


Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı

Kozalak Mantısı
Üzerine sarımsaklı yoğurdu gezdirin ve en son olarak da kıymalı ya da kavurmalı karışımı döktükten sonra oturup bir güzel afiyetle yiyin. Biz kızımla bir çırpıda koca bir tabağı bitirdik..Utandım şimdi..) Ama napıyım çok güzeldi..Her zaman da yemiyoruz ya canım dimi ama..Arada bir mideleri şımartmak lazım..

                                       Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                        Dilek'le Mutfakta


BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Mantının her türlüsüne bayılırım. onca emeklerden sonra birazda kendimizi şiımartmamız lazım. Afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkrler Feraycım..valla çok kilo aldım ve eskisi gibi çabuk veremiyorum temebelliğimden..

    YanıtlaSil