Yılbaşı İçin Selanik Gevreği

18:25 Dilek'le Mutfakta 8 Comments

30-12-2015


Selanik Gevreği



Selanik Gevreği
Öncelikle beni takip eden tüm izleyicilerime yepyeni umutlarla dolu barış, sevgi,huzur içinde güzel bir yıl diliyorum. Yeni yıl sofraları için bu yıl pek bir şey yaptım sayılmaz. Sadece size bu güzel gevreği önerebilirim. Kızımın evine gittiğimde yaptığım bu güzel lezzet yılbaşı akşamı için bence ideal, deneyin mutlaka..


Malzemeler:

4 adet yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1/2 çay bardağı sirke

1 çay bardağı ezilmiş fındık

1 çay bardağı ezilmiş ceviz

1 çay bardağı kuru üzüm ve incir karışımı

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un

1 çay kaşığı toz tarçın. ( bu malzemeyi ben ekledim orjın tarifinde yok)

Yapılışı:

Yumurtaları kırın ve toz şekerle karıştırıp iyice çırpın. Yağ, sirke ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Daha sonra un hariç diğer malzemeleri ilave edin, ardından elenmiş unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun. Ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde ettikten sonra hamuru 15 dakika dinlendirin. 

Dinlendirdiğiniz hamuru dört eşit parçaya bölün ve her bir parçayı elinizle salatalık büyüklüğünde rulo haline getirin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dakika pişirin. Fırından çıkarıp bir bıçak yardımıyla ikişer cm. aralıkla verevine kesin ve fırın tepsisine dizin. Tekrar fırına verip altı üstü kızarana dek pişirin. Piştikten sonra tepsiden alıp servis tabağına dizin. Çok yaparsanız cam kavanozda uzun süre saklayabilirsiniz. Akşam üstü çay ve kahvenin yanında güzel bir atıştırmalık olarak tüketebilirsiniz. Herkese afiyetin bol, hastalığın gamın kederin az olduğu güzel, şanslı bir yıl dilerim. 


Selanik Gevreği

Selanik Gevreği


                             Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                 Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık Dilek'ciğim... tarifini bir ara denemek isterim... hep görürdüm bu Selanik gevreğini merak ederdim sağ ol arkadaşım... sana da iyi seneler dilyorum...yeni yılda herşeyin en güzeli senin olsun canim arkadaşım💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacım çok teşekr ederim, çok lezzetli ve de bereeketli, mutlaka dene canım..Bereketli ve şanslı bir yıl geçirmeni dilerim, iyi yıllar, sevgiler

      Sil
  2. Ellerine sağlık hiç denemedim ama bu tarif denenmeli çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerken keyif aldığım bir tarif..bayatlasa da yeniyor..deneyin mutlaka canım..teşkrler

      Sil
  3. Mutlu yıllar tatlımm..)) Ellerine sağlık. Hazır yapan marifetli arkadaşım varken ben yapmam gelir sende hem mis gibi gevreğimi yerim yanında çayımı içerim. Bir de hoş sohbet ederim.. Daha ne olsun..

    YanıtlaSil
  4. Okuyunca canım Selanik Gevreği çekti. Çok güzel bir tarif, elinize sağlık:) Mutlu bir yıl diliyorum bende :)

    YanıtlaSil