Bamya Kavurması

21:31 Dilek'le Mutfakta 6 Comments

26-08-2016



Bamya Kavurması


Bugün aldığım  1.5 kilo iri bamyadan üç çeşit yemek yaptım. Bir kilodan biraz az bamya turşusu yaptım. Çok güzel oluyor, her sene yapıyorum ve soframa değişik bir lezzet katıyor.Kalan bamyaların yarısından bamya kızartması yaptım ama bu kez tarhanayla değil de mısır unuyla kızarttım, o da çok güzel oldu. Diğer tarifim ise şimdi geliyor. Tarifi instagramda bir sayfada gördüm ama inanın kimin olduğunu hatırlamıyorum. Hatta bir kez görmüştüm hatırladığım kadarını yaptım kendimce mantık yürütüp yapmaya çalıştım. Sonuç harika oldu gerçekten. Genelde bamyayı etli yaparız öyle değil mi..ya da son yıllarda fasulye kızartması gibi kızartıyoruz. Bu tarif biraz farklı gelecek size ve tadına bayılacaksınız. Bir daha ki sefere içine bir yemek kaşığı mısır unu da koyup öyle pişirmek istiyorum, bakalım nasıl olacak..İsterseniz siz şimdi deneyebilirsiniz. Gelelim tarifimize..


Bamya Kavurması

Bamya Kavurması

Malzemeler:

yarım kilo iri bamya

1 adet kuru soğan

5-6 diş sarımsak

1 adet iri domates

5-6 adet koruk üzüm

yarım çay bardağı zeytinyağı

tuz, karabiber

Yarım limon suyu

Yapılışı:

Bamyaları güzelce yıkayın ve kurutun.Kuruduktan sonra tepelerini sivri uçlu bir bıçak yardımıyla sıyırın. Daha sonra birer cm. arayla enine kesin. Korkmayın bişeycik olmuyor. 


Bamya Kavurması

Bamya Kavurması

Pişirme tenceresine zeytinyağını koyun. Ardından doğradığınız bamyaları ekleyip hafifçe kavurun. 5 dakika orta ateşte kavrulan bamyaların üzerine yemeklik doğranmış soğanı, sarımsağı ve domatesi ekleyip biraz daha kavurun. Üzerini çok az geçecek kadar sıcak su, limon suyu ve koruk üzümlerini de ekleyip tencerenin kapağını örtün ve kısık ateşte bamyalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Yemek sulu olmamalıdır, bu yüzden suyunu çok az koymalısınız. Gerekirse dibi tutacak olursa çok az su ilave edersiniz. Piştikten sonra servis tabağına alın. Benim önerim soğuyunca yenilmesidir. 

Herkese afiyet olsun. 

Bamya Kavurması

Bamya Kavurması

Bamya Kavurması

Bamya Kavurması

Bamya Kavurması
                                    Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                         Dilek'le Mutfakta




BENZER TARİFLER

6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık bizim evin favorisi bamya kızartması ama en kısa zamanda bamya kavurmasını da deneyeceğim dilek hanımcığım ellerinize emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekrler canm, bendne ilk defa denedim bu tarifi ve gerçekten çok hoşuma gitti, bu yüzden sizlerle paylaşmak istedim..sevgileriimi yolladım..

      Sil
  2. Koruğun ekşisi ile şahane olmuştur ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, tadını koruk veriyor ve her zaman buzluğumda bulunur, afiyetle yiyelim inşallh, sağlık olsun daa..sevgilerimi yolladım.teşkrler.

      Sil
  3. ah be gülüm sana şifa olsun emeğine sağlık ben yiyemiyorum bazen suyunun tadına bakıyorum bu gece ayıkladık yarın pişireceğim eşime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa neden ..? dokunuyor mu sana canım..tüh yaa ama napıcaksın sağlık için bazı şeyleri yemememiz lazım tabi..sen iyi ol da şekerim boğazımızı tutatrız..sen eşine pişir o güzel yemekleriini..çok şanslı vallahi..sevgilerimim yolladım, iyi geceler.

      Sil