Baklava Böreği ( Patatesli )

15:53 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

3-06-2017


Baklava Böreği ( Patatesli )
Merhabalar..

Herkese hayırlı ramazanlar.. Malum instagram çıkalı beri bloglarda yazılar tarifler azaldı. Ben şahsen instagramda çok nadir tarif yazıyorum. Orası benim görsel olarak kullandığım bir platform ve dolayısıyla da günlük, anlık yemek ya da gezi paylaşımlarım için kullanıyorum. Bloğumu çoğunlukla ihmal ediyorum, çünkü gerçekten yetişemiyorum hayata..yapmam gerekenleri  planlamak bile bazen olmuyor, yetişemiyorum... Yetişebildiğim kadar buradayım işte..burası benim rahatladığım ve tamamen bana ait bir sığınak..yazılarımı , tariflerimi herkes görebilir, okuyabilir ama biliyorum ki kimse müdahale edemez..Seviyorum bebeğimi, bloğumu.. Lafı uzatmadan sevgili İzmirli arkadaşım Sedef Durmuşlar'ın tarifleri her zaman lezzetlidir ve tam ölçüsündedir..Bloğuna mutlaka uğrayın, birbirindeen leziz tarifler var. http://sedodanlezzetlitarifler.blogspot.com/ Bir de mütevazi bir hanım ki sormayın..Çok seviyorum onu, iyi ki tanımışım..İnstagramda baklava böreği yapmış, yapılış olarak Arnavut böreğini andırıyor, fakat nişastayla açılması ve hamurunda süt, yağ ve kaymak oluşu böreğe baklava havası vermiş. Tadında kaymağın verdiği müthiş bir duygu var, kıtır kıtır kat kat yaprakların narinliği, iç malzemenin lezzeti..gibi gibi..siz en iyisi bu böreği yapın ve o zaman ne demek istediğimi anlarsınız..belki benden daha güzel tarif edersiniz..


Baklava Böreği ( Patatesli )
Malzemeler:

6 su bardağı un 

1 su bardağı süt

1 su bardağı yoğurt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 yemek kaşığı kaymak

2 yemek kaşığı sirke

1 tatlı kaşığı tuz

İç malzemesi için:

5-6 adet haşlanmış ve ezilmiş patates

1 yemek kaşığı kaymak

200 gr. lor ya da beyaz peynir

bir avuç kıyılmış maydanoz

tuz, karabiber

Üzerine sürmek için:

1/2 su bardağı sıvı yağ

2 yemek kaşığı tereyağı

1 yemek kaşığı kaymak

Yufkaları açmak için bir kase kadar nişasta

Yapılışı:

Tüm hamur malzemelerini bir çukur kapta birleştirip güzelce yoğurun. Sedefin tarifinde 4 su bardağı un yazıyordu ama bana az geldi, hamur çok cıvık oldu ve iki su bardağı un daha ilave ettim. Hamurun üzerini nemli bir bezle örtün ve hamur dinlenirken siz iç malzemeyi hazırlayın.


Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )
 Telefonunum nişasta olunca kamera böyle çekti..)


Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Haşlanmış ve ezilmiş patateslerin içine kaymak ve peyniri, maydanozu ekleyip karıştırın. Ben bir tatlı kaşığı da tereyağı ekledim. Tuz, karabiber ilavesi yaptıktan sonra dinlenmiş olan hamuru açmaya başlayabilirsiniz.

Hamuru tıpkı arnavut böreğindeki gibi ikiye bölün. Her iki böldüğünüz hamurları 10'arlı bezelere ayırın. Toplamda 20 beze elde ediyoruz. Bezeleri 10 tane üst üste teker teker nişastayla kahvaltı tabağı büyüklüğünde açın. Diğer on taneyi de aynı şekilde açın ve daha sonra katlı yufkaları oklava yardımıyla tepsi büyüklüğünde dikkatlice açın. Açtığınız yufkayı hafif yağlanmış tepsiye ya da yağlı kağıt serili tepsiye yayın. İç harcınızı kaşıkla yufkanın her yerine gelecek şekilde yayın. Diğer onlu katlı yufkayı da açıp iç malzemenin üzerine serin. Kenarlarını bastırıp düzeltin. Ben böreği kesme aşamasında baklava şekli vermedim, ortadan bardak ağzıyla bir yuvarlak yapıp ortadan kenarlara doğru dilimleyip kestim. Siz nasıl isterseniz öyle kesebilirsiniz. 

Böreği kestikten sonra üzerine sıvıyağ, tereyağı ve kaymak karışımından eritip her yerine gelecek şekilde sürün. Böreği 180 derecede altı üstü iyice kızarana dek pişirin. Herkese afiyet olsun.


Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )

Baklava Böreği ( Patatesli )


                          Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                 Dilek'le Mutfakta


BENZER TARİFLER

0 yorum: