Enginar Tatlısı

17:18 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

Merhabalar..

Enginar Tatlısı

Enginarı tatlı, tuzlu her türlü yemeğini yapabilirsiniz..Eğer enginar aşığıysanız her türlüsünü yersiniz, velev ki sevmiyorsanız hiç ellemeyin, bulaşmayın. Çünkü enginar çok değerli mucizevi bir bitkidir ve asla ziyan edilemez. Bir kaç sene evveline dek enginarın sadece zeytinyağlısını bilir, yapardım. Daha sonra bir çok tarifini öğrendim, bazen kendimden de bir şeyler uydurup denedim. Mükemmel bir şey bu enginar, harika ötesi..Tadını aldığımda, mideme erişmeden, daha kursağımdayken bedenime verdiği enerjiyi hissedebiliyorum yani bu kadar net..
Çok sevdiğim bir arkadaşım var, kendisi enginarı mevsimindeyken 200 ve bazen daha fazla adet şoklayıp buzluğuna atar. Ben o kadar çok değil, en fazla 30-40 adet koyarım. Tatlı tarifini bu sevgili arkadaşımdan öğrendim. Çok beğendiğim için tarifini yazıp paylaşmak istiyorum.
Şöyle düşünüyorum, şimdi bu enginar soyulup limonlanınca bembeyaz, pamuk gibi oluyor ya, alın istediğiniz şekle sokun, ister parçalayın, ister haşlayın, isterseniz turşusunu bile yapın..her duruma uyar yani..:) Aşağıda tarifini verdiğim tatlısı ise mükemmel..biraz daha kaynatıp reçelini yapabilirsiniz mesela..

Malzemeler:

8 adet soyulmuş ve şoklanmış enginar

1 kase karadut ya da böğürtlen

5 su bardağı toz şeker

2 adet karanfil

1 adet çubuk tarçın

Üzeri için:

İsterseniz bir top dondurma ya da tahin gezdirebilirsiniz. Her iki seçenek de harika oluyor.

Enginar Tatlısı
Yapılışı:

Buzluktan çıkardığınız enginarları biraz bekletip küp şeklinde doğrayın. Eğer taze enginar kullanacaksanız limonlu suda biraz haşlayıp soğutun.
Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı
Daha sonra dilimlediğiniz enginarları bir tencereye koyun ve üzerine yıkanmış karadutları, şekeri ilave edip karıştırın. Bu işlemi geceden yapın ve buzdolabına koyun.

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Şekeri emen ve sulanan enginarları ertesi gün kaynamaya alın. Bir su bardağı su ilave edip kısık ateşte ağır ağır kaynatın. İsteğe göre karanfil ve tarçın ekleyin, (tatlı pişince kaşıkla karanfil ve tarçını almalısınız.) Suyunu çekene kadar ve yumuşayana kadar kaynatın. Karadutun kırmızı rengini alan enginarlar artık bir tatlı haline döndü..En son fırını 200 dereceye ayarlayın ve tatlıyı fırına atın, tam kıvamını fırında alsın. Hafif sulu olsun isterseniz bir fincan su ekleyebilirsiniz. Fırında tutmamın nedeni enginar şekerle iyice bir samimiyet kursun..:)

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı


Sıra geldi servis etmeye..Servis tabağına bir kepçe yardımıyla aldığınız enginar tatlısının üzerine ister bir top dondurma, isterseniz tahin gezdirebilirsiniz. Her iki türlüsü de makbuldür benim için. Hem faydalı hem çok hafif bir tatlı, enginar severlerin mutlaka denemesini isterim.

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı

Enginar Tatlısı


Sevgiyle kalın, Afiyet Olsun !

                                                             " Sevgiyle Pişen Yemeklerden "

                                                                               Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Enginar Tatlısı ile beni, tanıştırdığınız için çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık. Tadını çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için, denenmeye değer tariflerden kesinlikle..Tadı karadutun da sayesinde bir hayli lezzetli..bir meyve tatlısı yiyormuşsunuz gibi..

      Sil