Gül Reçeli

01:27 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Merhabalar..



Youtube kanalıma ücretsiz abone olarak, yüzlerce yemek ve tatlı tarifi videolarımı izleyebilirsiniz.




Gül Reçeli
Yine İstanbul'dayken yaptığım Gül Reçelimin tarifini paylaşmak istiyorum. İnstagramda takip ettiğim bir arkadaşım bahçesinden güller toplamış, reçel yapmak için fotolarını yayınlamış..içim gitti birden..Fotonun altına yorum attım; " olsa da ben de yapsam " diye..Kadın sağolsun hemen yollayayım dedi. Kızımın evinin adresini verdim ve iki gün sonra kargoyla o muhteşem kokulu güller elime geçti. Pek sevindim doğrusu, çünkü böyle kokulu gül bulmak neredeyse imkansız..Eskiden bahçeli evim varken bahçemin her yeri güllerle doluydu. Her neyse işte hemen koyuldum ben gül reçeli yapmaya..Nasıl Yaptığımı merak ediyorsanız işte tarif:

Malzemeler:

Kızın evinde olduğum için gülleri tartamadım ve avuç hesabı yaparak şekerini ayarladım.

Avucumla 10 avuç gül yaprağı

her avucuma bir su bardağı toz şeker , yani 10 avuç 10 su bardağı şeker

5 su bardağı su

Ayrıca gül yapraklarını şekerle ovalamak için 1 su bardağı şeker

1 adet limon suyu

Yapılışı:

Güllerin yapraklarını ayıklayın ve süzgece koyup nazikçe yıkayın. Suyu süzülünce 1 su bardağı şekerle hafifçe ovalayın. Yarım limon suyu ekleyip karıştırın ve bu şekilde bir gece bekletin. Ertesi gün şekeri ve suyu pişirme kabına alın. Kaynamaya başlayınca ocağın altını biraz kısın. Şerbet hafif koyulaşmaya başlayınca gül yapraklarını koyun ve karıştırın. Ocağın altını açıp ara ara karıştırın. Reçel kıvamını almaya başlayınca limon suyunu da ilave edip bir taşım daha kaynatın ve ocağın altını kapatın. Sıcakken temiz, kuru kavanozlara boşaltıp kapaklarını sıkıca kapatın ve ters çevirin. Bir gün bekletip karanlık ve serin bir yerde muhafaza edin. Afiyet olsun.
Gül Reçeli

Gül Reçeli

Gül Reçeli

Gül Reçeli

Gül Reçeli

Gül Reçeli


;

      "Sevgiyle Pişen Yemeklerden"

                                                                          Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: