Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi

19:07 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

merhabalar..
Tarifi ancak yayınlayabiliyorum, Haziran ayında yapmıştım..:)

Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi


Kıbrıs köftesini daha evvel yazmıştım nasıl yapıldığını, geçen akşam kızımın arkadaşlarına iftar yemeği verdik ve milföy çanağında köfte yapalım istedim. Kızımın arzusu üzerine köfte Kıbrıslı olsun tercih edilince bizde yaptık.
Kızımın arkadaşlarına Dilek'le Mutfakta Kıyağı yaptım, yemeklere bayıldılar sağolsunlar. Sofrada börekten sarmaya, garnitürlü pirinç pilavından zeytinyağlı biber dolma, çorba..neler neler..
Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi

Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi

Soframız

Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi

Soframız

Garnitürlü Pirinç Pilavı

Fırında Zeytinyağlı Biber Dolması

Pideyi bile kendim yaptım

Ramazan Pidesi

Ramazan Pidesi

PİLAV

Erik Kompostosu

Kıbrıs Köftesi

Kıbrıs Köftesi

Biber Dolması





Kıbrıs köftesinin tarifine buradan ulaşabilirsiniz. Şimdi diğer aşamalar gayet basit..

Malzemeler:

kişi adedi kadar Kıbrıs köftesi

kişi adedi kadar bir yaprak milföy hamuru

1 adet domates

2-3 adet sivri biber

1 adet kırmızı biber

yeterince kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:

Kıbrıs köftelerini tarifindeki gibi hazırlayıp kızgın yağda hafif kızartın. Milföy hamurunun kase şeklini alması için mutfağınızdaki çorba kaselerini kullanacağız. Çorba kaselerini kişi adedince hafif yağlayın. Üzerine bir yaprak milföy hamurunu serin, elinizle dışarı doğru hafif sarkıtın. Ortasına yuvarlak olarak şekil verdiğiniz ve kızarttığınız köftelerden bir adedini koyun. ( kıbrıs köftesi tarifimde köfteye yassı ve uzun şekil vermiştim, bu tarifte yuvarlak ve hafif bastırılmış olmalıdır. )

Daha sonra dilimlediğiniz domates, biber dilimlerini köftenin üzerine serpin. En son rendelenmiş kaşar peynirini de serptikten sonra bir kaç tane şerit şeklinde kestiğiniz milföy hamurlarından üzerlerine şekil verin. Diğer milföyleri de aynı şekilde hazırlayıp bir tepsiye dizin. Tepsiye çok az su koyun ve 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin. Piştikten sonra servis tabağına alın ve afiyetle yiyin.

                                "Sevgiyle Pişen Yemeklerden"

                                                   Dilek'le Mutfakta


Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi

Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi

Milföy Çanağında Kıbrıs Köftesi



BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. nefis görünüyorlar. eminim lezzetleri de öyledir. Kıbrıs köftesiniyeni duyuyorum sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Halil bey, Kıbrıs köftesinin ayrıcalıklı yanı içine patates rendesi ilave edilmesidir ve çok lezzetli bir köftedir.

      Sil