Üzüm Sirkesi Yapımı

22:38 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

Merhabalar..

Üzüm Sirkesi Yapımı
Üzüm Sirkesi Yapımı

Şimdi tam zamanı üzüm sirkesi yapmak için..Hele annemin bahçesinden topladığım kokulu siyah üzümlerle olursaa..
Geçen yıl yaptığın üzüm sirkesini bu yıl yazıp yayınlıyorum, neden mi..tabiki araya bir sürü tarifler girdi ha bugün ha yarın derken üzümler yeniden olmaya başlayınca artık yazayım dedim. Galiba biraz tembellik ettim..Çektiğim fotoları da zor buldum. Ama inanın sirke şahane oldu, böyle bir deneyim yaptığım için kendimle gurur duydum. Hep hazır sirke alıyordum, bundan sonra Allah sağlık verdiği sürece sirkemi hep kendim yapmak istiyorum. Üzümün dışında bir de elma sirkesi yaptım . Onun tarifini de bir sonraki postumda vereceğim. Tarifler çok güvenilir ve tam kıvamda..Sevgili abimiz İlhan Uçer bu konularda çok deneyim ve bilgi sahibidir. Onun tarifiyle yaptığım üzüm sirkesinin yapılışını hemen yazıyorum. Bu arada sirkenin yüksek tansiyon hastalarına çok iyi geeldiğini de hatırlatayım. Her sabah bir bardak suyun içine bir yemek kaşığı ev yapımı doğal sirke koyun ve için. Tansiyonu dengeliyormuş, ben denedim ve faydasını gördüm.


Üzüm Sirkesi Yapımı

Üzüm Sirkesi Yapımı

Üzüm Sirkesi Yapımı

Efendim ben dediğim gibi siyah kokulu üzüm kullandım. Siz dilediğiniz üzüm çeşidini kullanabilirsiniz. Ama en güzeli bu kokulu üzümden oluyor söyleyeyim..
Üzümleri yıkadıktan sonra saplarıyla hatta çürükleriyle beraber bir kavanoza ya da plastik kola şişelerine koyun. Üzüm miktarınız ne kadarsa onun 3 misli su yani 1/3 üzüm, gerisi su olmalıdır. Şişenin içine şaraplaşmaması için bir miktar tuz ekleyip şişenin ya da kavanozun ağzını hava alacak bir bezle, örneğin temiz bir tülbentle kapatın. 

Üzüm Sirkesi Yapımı

Üzüm Sirkesi Yapımı

Karanlık ve serin bir yerde 1 ay bekletip daha sonra tel bir süzgeçten çukur bir kaba süzün.

Üzüm Sirkesi Yapımı

Üzüm Sirkesi Yapımı

Üzüm Sirkesi Yapımı

Üzüm Sirkesi Yapımı

Üzüm Sirkesi Yapımı

 İçine maya olarak 1 fincan organik sirke, ya da 15-20 adet nohut, yada bir kaç dilim ekmek koyun. Bir miktar şeker veya bal ilave edip karıştırın.
Üzüm suyunu cam şişelere boşaltıp paylaştırın. Bu sefer şişelerin ağzını sıkıca kapatın ve yine karanlık, serin bir yerde olmaya bırakın. Ne kadar çok beklerse o kadar güzel olur. Benim hala 4-5 şişem duruyor. Nasipse bu yıl da yapacağım inşallah.
Herkese sağlık dolu güzel günler diliyorum. 
                      "Sevgiyle Pişen Yemeklerden"
                                                Dilek'le Mutfakta



BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Ben de üzüm sirkesi yapacağım sizin tarifinze göre oyun netice alırsam size bildirecegim teşekkür ederim canım sizi takip ediyor um devamlılığı çok güzel elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Lütfiye hanım, çok teşekr ederim alakanız için, sirke tarifim denenmiş ve emin ellerden gelen bir tarif, ben yaptım mükemmel oldu, deneyip benmle paylaşırsanız çok sevvinirim..sevgilerimi yolladım..

    YanıtlaSil