Fırında Sebzeli Palamut

01:09 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Fırında Sebzeli Palamut

Fırında Sebzeli Palamut
Palamut mevsimi geliyor, haydi size güzel bir balık tarifi vereyim. Yine arşivimde yazılmayı bekleyen tariflerimden..
Efendim bendeniz Zonguldak 'ta büyüdüm. Denizle içiçe..evimiz denize nazırdı, yazları öyle Marmarislere vs gitmedim. Gençliğim Karadeniz sahillerinde geçti, o dalgalı denize kurban olayım, sevmem ben dümdüz deniz, dalgalı olacak ki o dalgalarla boğuşayım, savrulayım, mücadele edeyim..ama sonra kendimi kumlara atabileyim. hemen hemen her gün balık yerdik çocuk iken..şimdi nerdeee..o zamanki balıklar da balıktı yani, kirlenmemişti daha denizler, kirlenmemişti insanlar, ailem vardı beni koruyup kollayan..o zamanda pahallılık vardı, vardı da şimdiki gibi tek maaşla sefil değildik. Evimizde her şeyimiz vardı, radyomuz da televizyonumuz da..mutfağımız bereketliydi, dört kardeş benim aslan babama, melek anneme hiç ağır gelmedi, her şeyimiz vardı bizim, sevgi doluyduk, neşe eksik olmazdı evimizden..Annem memur eşiydi, tek maaşla dört çocuk büyüt, okut, yetiştir, doyur et..zordu ama bugüne bakarsak kolaydı. Sevgi vardı, bereket vardı, doğallık vardı..Şimdi nereden geldi bunlar aklıma sanki..Balık söz konusu olunca hep baba evi gelir aklıma, sanırım ondan..Bir özlem var içimde eskiye dair..Biraz da sitem..

Annem balığı kızartmanın dışında bir de böyle pişirirdi. Palamut balığı Zonguldak'ta bol çıkar, her eylülde Zonguldak'a giderim. Geçen yıl ne kadar bol ve ucuzdu hatırlarsanız..Ben de İzmir'e dönerken buzlukta 4-5 tane getirmiştim. Eşe dosta verdim , bir tane ayırmıştım kendime..işte bu gördüğünüz balık o balık..müthiş palamut, tatlı palamut, mert palamut, Palamut da Palamut..:) pişireli çok oldu tabi, balık denen arkadaş buzlukta 3 aydan fazla beklemez çünkü..bozulur. Aslında hiç buzluğa koymamak lazım, tazeyken al pişir ye..
Lafı fazla uzatmadan tarifi yazayım..

Malzemeler:
1 adet irice palamut
1 adet kuru soğaan
5-6 adet sarımsak
2 adet patates
1 adet kırmızı biber
2 adet yeşil sivri biber
1 adet limon
1 fincan zeytinyağı
tuz, karabiber, biberiye
2-3 yaprak defne
Yapılışı:
Palamut balığını güzelce ayıklayın. Nasıl mı..Balığın çene kısmından kuyruk kısmına kadar keskin bir bıçakla kesik atıp, yukarıdan başlayıp aşağıya doğru iç organlarını çıkartıp atın. Sırt kısmındaki kılçıklarını da bıçakla sıyırın. Çeşmenin altında güzelce yıkayıp bir kenara alın. Yok eğer ben yapamam diyorsanız balıkçınız ayıklıyor zaten..:) 
Pişirme tepsisine yağlı kağıdı serin. Patatesleri, soğanı, biberleri dilediğiniz gibi dilimleyip tuz, karabiber, biberiye ve zeytinyağıyla tatlandırıp karıştırın. Palamutu dilimleyip sebzelerin üzerine dizin. Limonu da ince dilimleyip balıkların üzerine, kenarlarına dizin. Aynı şekilde sarımsakları ve defne yapraklarını da ekleyip 200 derece fırına verip nar gibi kızarana dek pişirin. Sulu olmasını isterseniz çok az su ilave edebilirsiniz. Fırından çıkarıp servis tabağına alın ve yanında bol yeşillikli salatayla servis edin. Herkese Afiyet Olsun.

Fırında Sebzeli Palamut

Fırında Sebzeli Palamut

Fırında Sebzeli Palamut

Fırında Sebzeli Palamut
                "Sevgiyle Pişen Yemeklerden"
                                                  Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: