Yavremom ( Selanik ) Tatlısı

20:07 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Merhabalar,


Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı





Balkan tatlarına takmış bulunmaktayım bu aralar..:) Geleneksel tatlara önem verdiğimi her defasında vurguluyorum. Ne var sa eskilerde var, Anadolu kadınlarımızın tarifleri o kadar çok ve lezzetli ki..o tarifleri bazen zamana uydurmak size kalıyor. Mesela Triliçenin tarifinde ana malzeme süt ve süt kaymağıdır. Günümüzde süt kreması bildiğimiz süt kaymağıdır. Her şeyin paketlenmişi var artık, lakin süt kaymağını da kendiniz yapabilirsiniz. Her neyse gelelim tatlımıza; Balkan tatları diye görüp arkasında aslında Karadeniz'i de kapsayan ortak özellikleri var bir çok yemek tarifinde..



Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

Adını kızımla beraber koyduğumuz Yavremom Tatlısı aslında içine mısır unu eklediğim için Karadenizi çağrıştırıyor. Ege ile Karadeniz arasındaki benzerliği hep hissederim, ruhumda bir yunanlık var, dedelerimde Pontikusluk olduğunu biliyorum..:) Selanik tatlısını Favori Lezzetler Yazarı sevgili Süleyman Çakır'ın bir yazısında görmüştüm. Aslında bir Ege tatlısı olan ve adını Balkız olarak tescillemiş, tadına hiç bakmadığım bir tatlı..Benim yaptığımla belki alakası olmayabilir ama ben beğenmediğim hiç bir tarifimi burada paylaşmam. o yüzden emin olabilirsiniz. Bim marketlerde satılıyor, merak edenler alıp yapabilir. Merak edip araştırdım ve tabiki marka tescilli olduğu için bulamadım.  İçeriğinde bal, karanfil, tarçın üçlüsü vardı. Yani tatlı, mısır ununun tadı, karanfil, tarçın kokusu ve balla tatlanacaktı. Öyleyse bana harmanlamak kalıyor dedim ve tarifi yapıp yazmaya karar verdim. Zaten üç aşağı beş yukarı bütün tatlı tarifleri birbirine benzer..Sonuçtan çok memnun kaldım, çünkü lezzeti mükemmel oldu, ayrıca katı yağlı tatlıları pek sevmem, bol tereyağlı kurabiyeler, tatlılar ağır geliyor bana. Tarifin bir tek şurubu şeker içeriyor, o kadar da olsun dedik.. Favori tatlılar arasında yerini alacağını garanti ediyorum. Adını Yavremom Tatlısı koyduk kızımla beraber..Tarif tamamen hayal ürünü, kopyalama asla yok, sadece adını bildiğim ama tarifini bilmediğim bir tatlı..Mutlaka denemenizi öneririm. 

Malzemeler:

2 adet yumurta

3 yemek kaşığı bal

1/2 su bardağı zeytinyağı

1 su bardağı mısır unu 

3 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı toz tarçın

1 çay kaşığı toz karanfil


Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı
Şerbeti için:

3 su bardağı toz şeker

4 su bardağı su

Yapılışı:

Öncelik olarak şerbeti kaynatıp soğumaya bırakın.

Derin bir kabın içine yumurta ve balı koyup çırpma teliyle iyice çırpın. Ardından zeytinyağını ekleyin. Mısır unu ve buğday ununu yavaş yavaş ekleyerek karıştırmaya devam edin. Toz tarçın ve karanfili, kabartma tozunu hamura ilave edip yumuşakça bir hamur elde edin. Hamuru 15 dk. dinlendirip daha sonra yağlanmış kek kalıplarına ceviz büyüklüğünde paylaştırın. 


Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

180 derece önceden ısınmış fırında alt üst kızarıncaya kadar pişirin. Yaklaşık 25-30 dakikada pişiyor. Mis gibi tarçın ve karanfil kokusu mutfağınıza yayılıyor. Fırından çıkardığınız tatlıları kalıbından hemen çıkarıp servis tabağına dizin ve soğumuş şerbeti yavaş yavaş üzerlerine dökün. Alt üst yapıp şerbeti iyice çekmesini sağlayın. Tabağın üzerine bir tepsi kapatıp tatlının kıvama gelmesini bekleyin. Soğuduktan sonra servis yapıp afiyetle yiyin. 

                        "Sevgiyle Pişen Yemeklerden" 
                                                   Dilek'le Mutfakta


Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı


Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

Yavremom  ( Selanik ) Tatlısı

BENZER TARİFLER

0 yorum: