Hayde Gerçek Trabzon Pidesi Yemeye..

22:27 Dilek'le Mutfakta 0 Comments






Merhabalar

Yılın son mekan tadımı Trabzon'un meşhur Sürmene pidecisi Hayde Sürmene Pide' de yaptım. Adıyla dikkatimi çeken pideciye gitiğim de gerçekten kendimi hemşerilerim arasında buldum. Mekan işletmecisi sevgili Furkan Yöndem, pide ustaları, Ramazan ve İdris ile tanıştım. Hani derler ya hasından Karadenizli diye, işte bu arkadaşlar da gerçekten öyleydi. Neşeli, esprili, laf cambazı, atik, becerikli..Ben de hasından bir Karadenizli olarak doğrusu Hayde Sürmene Pide'de bulunmaktan büyük zevk aldım.









Mekan Ataşehir Water Garden Nostalji sokağında bir yıldır hizmet veriyor. Tamamen 70'li 80'li yılları anımsatan bir konseptle dizayn edilmiş bu sokakta kendinizi bir anda mazide bulabilirsiniz. Mekanın içi biraz küçük fakat dışarıda 30 kişiden fazla kişiyi ağarlayabiliyor, hatta çoğu zaman müşteriler kuyrukta bekliyor, tadını bir kere tadan ve lezzetten anlayanlar müdavimi olmuş bile..



Menü sadece pideden oluşuyor. Pidenin ana malzemesi peynir..Peynirin özelliği Trabzondan gelen ve yöresel lezzete sahip bir kaç çeşit peynirin karışımından oluşuyor. Kuymak yapımında kullanılan peynire benzettim ben. Peyniri incecik açılmış hamurun üzerine güzelce döşeyip üzerine kendi yaptıkları kavurma, kıyma ile döşeyip taş fırında 7-8 dakika pişiriyorlar. Kapalı pide de mevcut, ayrıca isteyene yumurtalı da yapıyorlar.














Pide inanılmaz lezzetliydi, incecik çıtır çıtır bir hamura gerçek Trabzon peyniri ile mükemmeldi. Bu tadı özleyen ya da tatmak isteyen Ataşehir Water Garden Nostalji sokağında hizmet veren Hayde Sürmene Pide'ye gidebilir, şiddetle öneriyorum.

Fiyatlar 20 tl'den başlıyor ve bir pideyle doyabiliyorsunuz gani gani..Bu keyfi bana yaşattıkları için sevgili Furkan hemşerime çok teşekkür ediyorum, bol müşterileriniz olsun, bereketli günler, sevgiler.

                                                                                                           Dilek Toksoy 

BENZER TARİFLER

0 yorum: