Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

02:40 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Merhabalar..

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart
Bu akşam canım tart istedi. Şimdi tam mevsiminde kütür kütür kırmızı anjelik eriklerden bu kez tart yaptım. Hep reçel yapacak değilim ya..Ama merak etmeyin mutlaka reçel çeşitlerimde olacak Kırmızı Erik Reçelim ve marmelatım..
Efendim tart hamuru yapmak bana hep zor gelmiştir. Aslına bakarsanız yoğun tereyağı olması beni rahatsız ediyor fakat bu işin oluru bu ..Bir kaç kez zeytinyağıyla yaptım ama klasik tart görüntüsünü veremedim diyebilirim. 
Bu tarifi ise Cafe Fernando' da buldum. Tarifin cezbedici tarafı hiç yumurta kullanılmamasıydı ve hamura biraz da tuz koymuştu. Denemeye değer bulup yapıverdim. Fena da olmadı hani..yoğun erik tadı var, turtanın tabanı gerçekten incecikti ve kıtırdı. 
Ben çok severek yedim, eğer merak ediyorsanız tarifi yazıyorum. 

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli Tart


Malzemeler:

Tart hamuru için:
125 gr. küplere ayrılmış soğuk tereyağı
1/2 çay bardağı buz gibi su
1 tatlı kaşığı elma sirkesi
200 gr. un
2 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı toz deniz tuzu
Üzeri için:
6-7 adet kırmızı Anjelik erik

Erik sosu için:
2 -3 adet erik
2 yemek kaşığı toz şeker
yarım çay bardağı su

Yapılışı:

Tart hamuru için önce un, şeker ve tuzu karıştırın. Ben Master Chef robotumla yaptım. Karıştırıcıya daha sonra küçük küplere böldüğünüz soğuk tereyağını ekleyip karıştırmaya devam edin. Tereyağı iyice çözülene kadar döndürün. soğuk suyun içine kattığınız elma sirkesini de hamura yedirin. Hamur kendini toparlamaya başladığında makineyi durdurun ve hamuru yağlı kağıda koyup buzdolabında 3 saat dinlendirin. 

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Dinlenen hamuru tezgaha un serpip tart kalıbınıza göre oklava yardımıyla açın. Tart kalıbınıza elinizle bastırarak yayın. Çatalla delikler açın. Benim tart kalıbım 26 cm.likti. Daha sonra önceden dilimlediğiniz kırmızı erikleri dilediğiniz gibi hamurun üzerine dizin.  2 yemek kaşığın kadar da toz şekeri eriklerin üzerine serpin. Bu işlem eriklerin fırında pişerken içindeki yoğun pektin ( jelleştiren madde ) sayesinde tartın üst katmanının homojen olmasını sağlıyor. 
Tartı önce 190 derece fırında 20 dakika, daha sonra 170 dereceye indirip bir 20 dakika daha pişirip fırından alın. Üzerleri hafif yanık olan eriklerin görüntüsü şahaneydi. 

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Tart 10 dakika ılındıktan sonra üzerine daha önceden hazırladığınız ılık erik marmelatından bir kaşık yardımıyla her yerine gezdirin. Olay bu.. bitti..Şimdi buzdolabına koyun ve dinlensin.. Ben dinlenmesini beklemeden bir dilim yedim bile ..
Herkese Afiyet Olsun..Deneyenler bana yorum yazsın lütfen. İnstagram ve facebook , Youtube sosyal medya hesaplarımı takip etmeyi unutmayın emi.. Şimdiden çok teşekkürler..

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart

Kırmızı Erikli ( Anjelik ) Tart



                    Sevgiyle Pişen Yemeklerden..
                                                Dilek'le Mutfakta



BENZER TARİFLER

0 yorum: