Ayvalık Cunda'da Bay Nihat Restoran'daki Ayrıcalığı Yaşamak Lazım..

01:51 Dilek'le Mutfakta 0 Comments




Bay Nihat Cunda
Merhabalar
Geçenlerde Ege'nin incisi Ayvalık'a yolum düştü, daha doğrusu sırf Bay Nihat Restoran'a gitmek için yolumu düşürdüm diyebilirim. Gitmek için sabırsızlandığım bir mekandı çünkü ve gittiğime değdi gerçekten.
Hele hele bir de bir çok ünlünün gittiği bir mekan olduğunu duyunca illaki bir albenisi var dedim içimden. 


Bay Nihat Cunda
Gitme sebeplerimden biri de ödüllü yazar Salim Nizam'ın yazdığı  " Senin İçin Enginar Sakladım" kitabında işlenen aşk hikayesinin büyük bir bölümünün Ayvalık'ta ve bu restoranda geçtiğini biliyor olmamdı. Kitabın en başlarında geçen hikaye aralarında Ayvalık karış karış anlatılmış, Ayvalık'a dair en çok bilinmesi gerekenler bu kitapta çok akıcı ve samimi bir dille işlenmiş. Ege lezzetleri, özellikle enginar ve balık ürünlerine dair anlatımlarıyla kitabı okuyanları Ege'ye çekiyor sanki..



Bay Nihat Cunda
Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Türkiye'nin En Lezzetli 10 Sahil Restoranlarından biri olan Bay Nihat Restoran'da ki Ayrıcalığı Yaşamak Lazım..
Türkiye'nin En lerinden bir Türk lokantasından bahsediyorum sizlere..burası bir balık lokantası, burası aşıkların, ünlülerin, lezzet severlerin, taa uzaklardan sırf bu lezzetleri tatmak için gelenlerin uğrak yeri. Ayvalık'ın en meşhur Sahil Restoranı Bay Nihat..


Bay Nihat Cunda
Bay Nihat adını kurucusu olan Ahmet Nihat Bekit beyefendiden alıyor. Kendisiyle tanıştım gittiğimde, restoranın baş köşesinde oturmuş, yıllarca emek verdiği emek hanesini gururla seyrediyor gibiydi. Kısa bir röportaj yaptım kendisiyle ve nasıl bu noktaya geldiğini anlattı bana.
Efendim işletme 1978 yılında açılmış, Ayvalık'ın eski Rum taş binasının yapısını bozmadan restore edilmiş, her köşesi ayrı bir hikaye anlatıyor gibi..Ahmet bey ta o zamanlardan seçtiği elemanlarıyla çalışıyor hala..bu da o işletmenin güvenilirliğini yansıtan en önemli kriter elbette. Ahmet bey çok özenli, disiplinli bir beyefendi..Restoran, yemek işinden anlamadan bu işe soyunmuş ve daha sonra işin ustası olmuş. Bir restoranda sadece lezzet değil, ekip uyumu, farklı lezzetler yakalayabilme, müşteriyi memnun edebilme, rahat ve huzurlu bir ortam, hızlı servis, güler yüz vs..şart,,Bu özelliklerin çoğunu bu mekanda görebilirsiniz. 
Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda
Yıllar geçtikçe oğulları işe başlamış ve onları yetiştirmiş. Hakan bey ve Volkan bey, müşterileri ile birebir ilgilenen güler yüzlü, samimi iki genç adam. İşlerini severek yaptıkları belli..yeniliğe açık, disiplini elden bırakmadan, özel hayatlarından ödün vererek çok çalışıyorlar. Ayrıca çalışanlarla aralarındaki aile ortamını bizzat gördüğüm için söylüyorum, mükemmel bir ekip..İşte başarının sırrı burada..


Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Mutfak kısmına girip inceledim, çalışanlar çok samimi ve işlerini düzgün yapmaya çalışıyor, ekip uyumu harika, mutfak tertemiz, bakımlı.. Mutfak şefleri Süleyman bey bana çeşitleri anlattı. bir kaç tarifin yapılışını görme şansım oldu. Menülerde kullanılan her şey yöreye özgün ve çoğunu kendileri üretiyorlar.100 çeşit mezeyi burada bulabilirsiniz. Hepsi birbirinden güzel görünüyor..
Kasa kasa gelen balıklar her gün taptaze ve deniz ürünleri üzerine kitap yazacak kadar özgün mezeler gördüm.


Bay Nihat Cunda
Bazı eleştirmenlere de katılmıyorum, mesela levrek simiti yapılırken gördüm ve yedim, bence mükemmeldi, ayrıca balığın tadı da çok baskındı. 
Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda
Her şey taze ve lezzetli, hepsinden tadamasam da gördüklerimle göz zevkim anlaştılar. Mesela ben Beğendili Ahtapot istedim. Her gün ahtapot yiyen biri değilim ya işte büyük bir heyecanla tadına baktım. Muhteşem bir lezzet ve çok güzel pişmişti, yumuşaktı..
Aslında buraya enginar mevsiminde gitmek lazımdı, onu da mevsimi geldiğinde yaparım inşallah..



Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Masama önce koca bir tabak Ayvalık Salatası geldi. Bol rokalı, marul, havuç, domates, salata, biber, maydanoz, derotu, soğan ve keçi peynirli, Türkiye'nin en kaliteli zeytinyağlarının üretildiği Ayvalık Zeytinyağıyla yapılan sosuyla..Tek başına bir öğün aslında benim için..


Bay Nihat Cunda
Ardından Kefalaki Peynir Mezesi geldi..Keçi peynirini küçük güveç kaplarda tereyağı ve tarçınla pişirip sıcak sıcak servis ediliyor. Bu da harikaydı..


Bay Nihat Cunda
Meşhur Kabak Çiçeği Dolması zaten efsane..


Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda
İlk defa yediğim bir lezzet ise Soslu Dil Balığıydı. Yoğurt ve mayonez karışımı bir dip sosla servis edilen dil balığı ise ince uzun kesilmiş ve özel sosta pişmiş, yanında fırın domates, kırmızı, yeşil biber soteyle beraber lezzeti şahane olmuş gerçekten.


Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda
Kalamar Tava en sevilen menü çeşitlerinden..Yine özel sosuyla servis edilmişti. Tadı baymadı ve rakıyla mükemmel oldu.
Tereyağında karides ise mükemmel bir lezzet, tereyağının yöresel farklılığından olsa gerek muhteşemdi.
Balık çeşitleri, balıklı mezeler, balık pastırması, balık sucuğu, çiroz ve uskumru, soslu kılıç balığı, zeytinyağlı mezeler, yöreye ait otlarla yapılan çok değişik lezzetleri burada bulabilirsiniz.
Tatlı çeşitleri çok, özellikle meyveli tatlılar, patlıcan tatlısı ve Ayvalık'a özgü Lor Tatlısı sayılabilir.
Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda
Taş binanın önündeki büyük bir alanda müşterilerine hizmet vermekte ve yaklaşık 300 kişiyi misafir edebilme olanağına sahip olan bu güzel işletmede denize karşı rakınızı içip, eşsiz deniz ürünlerinden yapılmış yemekleri yiyerek keyifli saatler geçirebilirsiniz. Garsonlar etrafımda dolandılar, ilgi alaka çoktu. Çok güzel saatler geçirdim diyebilirim. Midem o kadar çok doldu ki aklımda kalan yemeklerin tadına bakamadım maalesef..
Fiyatlara gelince efendim, çok çok yüksek değil, bu manzarada bu ambiansta bu kadar kaliteli ve çeşitli menüyle olması gereken fiyatlarda.. 100 tl'ye de kalkarsınız 500 tl'ye de..


Bay Nihat Cunda
Bay Nihat Otel hizmeti de sunuyor. Bir gece otelde konaklama fırsatı buldum. Gerçekten çok memnun kaldım. Otel restoranın arka kısmında butik otel tarzında yapılmış, küçük ama ferah bir hava veriyor. Odalar son derece güzel döşenmiş..Odalarda her türlü hizmet mevcut, banyo tertemiz ve göz alıcı. Sadece sabah kahvaltısı veriyor. 
Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda

Bay Nihat Cunda
Otelin en alt katında bulunan yemek salonunda lüks ve rahat koltuklar dikkat çekiyor. Masalar özenle süslenmiş ve size servis yapan insanlar çok alakadar ve samimi. Kendimi evimde gibi hissettim doğrusu. Kahvaltı tam bir Ege kahvaltısıydı tabi..Ayvalık loru, tulum peyniri, eşsiz zeytinleri, kahvaltılık soslar, pişiler, reçeller daha neler neler.. 
Kahvaltıdan sonra kahvemi otelin yemyeşil bahçesinde içerek Cunda adası gezimi tekne turuyla tamamladım. 
Ayvalık Cunda'ya ilk defa gidecek olanlara şiddetle tavsiyemdir. Türkiye'nin En lerinden olan Bay Nihat Lale Restoran,  gidip görmeye, denemeye fazlasıyla değer..
                                                                                                                                                             Lezzet Gezer Dilek Toksoy






BENZER TARİFLER

0 yorum: