Manisa'dan Şahlanan 1453 Osmanlı Lezzet Rüzgarı
1453 Osmanlı |
Uzun zamandır gitmek istediğim bir mekandan bahsetmek istiyorum sizlere..
Ege'den şahlanıp Türkiye'nin bir çok şehrine, o da yetmedi dünyanın en prestijli ülkelerinde açmayı hedefledikleri yeni şubeleriyle, gerçekten bir Osmanlı Lezzet Rüzgarı yaratmayı başaran 1453 Osmanlı, en iyi cafe - restoranları arasına girdi bile.
Ben Alsancak Kordon'daki şubesine gittim. Kordona karşı harika manzarasıyla ve birbirinden güzel lezzetleriyle Kordon'da parlıyor diyebilirim.
Gerçekten farklı olabilmeyi başarabilen bir işletme, hem adıyla hem müşterilerine sunduğu lezzet menüleriyle ve özellikle kahve konseptiyle hayran kaldığım elit bir mekan.
Saray Kahvesi |
1453 Osmanlı.. iki yıl önce yeme içme sektörüne çok iddialı bir giriş yapan ve franchising sistemiyle devamlılığını ve kar oranını sürdüren, Osmanlı konseptiyle hem görsel hem de lezzet konusunda müşterilerinin oldukça beğenisini kazanan, Şehzadeler şehri Manisa çıkışlı bir Türk Restoranı..Türkiye'de farklı illerde şu anda 14 açık şubesi var, ve toplamda yurt içi ve yırt dışında imzalanmış 46 şubesi bulunmaktadır.
İzmir'de Kordon, Güzelyalı, Esendere, Buca ve Gaziemir şubeleri var.
Manisa'da Merkez,Uncubozköy, Akhisar olmak üzere 3 şubesi var. Ayrıca Mersin, Sakarya, Muğla, Trabzon, Kayseri Ankara'daki mevcut şubelerin dışında, yakında Denizli, Eskişehir ve İstanbul Mihrabat Korusu şubeleri de açılacak.
Bu bilgileri ilettikten sonra işletmenin kurucularından sevgili Serdar Deniz ile yaptığım röportajı paylaşmak istiyorum.
- 1453
Osmanlı ne zaman ve kimler tarafından nasıl bir amaçla kuruldu. Kuruluş
ilkeleri ve amaçları nelerdir?
-1453 Osmanlı,
benim marka yaratmadaki tecrübemi ve en önemlisi de tutkumu tam anlamıyla
gerçekleştirebildiğim bir marka oldu. Kendimi bildim bileli farklı olan ve bu
farkı her daim hissettirebilecek işlerin peşinde oldum. 1453 Osmanlı’nın öyküsü
benim aradığım ve bu sektörde yaratmak istediğim fark ile başladı. Sonrasında
doğru isimlerle bir araya geldim ama bunu kesinlikle şans olarak
nitelendirmiyorum. Towerlife Perakende Lokasyon ve Marka Danışmanlığı gibi bu
sektörde en doğru hizmeti alabileceğiniz bir ekip ve kuşkusuz Ali Osman ENÇ ile
bir araya gelmemizin ardından, 1453 Osmanlı bugün sevilen, takdir edilen ve
çoğu zaman taklit edilen bir marka oldu.
-1453
Osmanlı ismi ve markasıyla kısa bir sürede elde ettiğiniz başarının sırrı
nedir? Yurt içi ve yurt dışında açılacak olan şubelerinizde aynı füzyonda
kalabilmek için gerekli donanımınız var mı, sürdürülebilirliğin temel kuralları
sizce nedir?
-Marka yaratmanın
bir tablo, bir roman ya da bir konçerto yaratmaktan bir farkı olmadığını
düşünüyorum. Tıpkı ünlü sanatçıların her bir eserinde onlara ait bir şeyler
bulabileceğiniz gibi, yaratılan ve sevilen her markanın ardında da bir hikâye
var. Önemli olan bu hikâyeyi sevdirmek. Eğer karşınızdaki kitleye hikayenizi
nasıl anlatacağınızın yolunu bulabilirseniz ve o hikâye sizden bir iz taşıyorsa
sevilmemesi mümkün değil. Taklit etmek sorun değil, Picasso’nun ilk eserlerine
baktığınızda taklit ettiğini görebilirsiniz. Ama ustalık eserleri tamamen onun
kendi çizgilerini taşır ve taklit edilmesi pek mümkün değildir. İşte 1453
Osmanlı da benim ustalık eserim ve menüsünden tutun da konseptine kadar benden
izler taşıyor. Ben yaşadıkça, öğrendikçe, o da benimle birlikte değişiyor ve
gelişiyor. Sonuç olarak, marka yaratmak isteyen ya da başarısız olanlara
söyleyebileceğim tek şey, her gün bıkmadan, usanmadan çalışmaları ve markanın
hamuruna başkalarını değil kendilerini katmalarıdır.
-Franchising
vermek istediğiniz işletmelerde en çok neye önem veriyorsunuz, vizyon ne
olmalı?
-Markanızı bir
zincir haline dönüştürürken, en dikkat etmeniz gereken şey, o zincirlerin
kalitesidir. 1453 Osmanlı’nın bugüne dek oluşturduğu zincirde hiç pas yok. İş
ortaklarımızı seçerken gösterdiğimiz özen sayesinde, 1453 Osmanlı’nın her
şubesinde aynı lezzete, kaliteye ve güvene ulaşabilirsiniz. Zincirin kalitesini
ve parlaklığını devam ettirebilecek disipline sahip, markamızla birlikte
gelişime ve değişime hazır yatırımcı adaylarımıza öncelik veriyoruz.
-Yemek
menüsünde başlıca neler var?
-Usta ekibimizle
Osmanlı Mutfağı’nı modernizmle harmanlayarak yeniden yorumladık. Esasen
menümüzün çeşitliliği kendimizle gurur duyduğumuz bir nokta. Mesela etten
vazgeçemem diyenlerin Hünkâr Beğendi, Yoğurtlu Kebap ve Antep Usulü Ali Nazik
en sevdikleri. Tavuk severler için Haseki, Sultani Tavuk Beyti, Beğendili Tavuk
gibi leziz yemeklerimiz var. Ayrıca menümüzde vejetaryenleri de unutmadık:
Çimenlik, Nohutlu Antep, Ege Rüzgârı gibi yemeklerimizi onlar için tasarladık.
Kısacası yemeklerimizle 7’den 70’e herkese ev sahipliği yapmaya çalışıyoruz.
-Kahvaltı
konseptinizde olmazsa olmazınız nedir?
-Kullandığımız
ürünlerin birinci sınıf kalitede ve doğal olması. Türk mutfağında kahvaltının
çok özel bir yeri var. Serpme kahvaltı konseptini başka bir ülkede, bu
çeşitlilikle bulmanız çok zor. Şubelerimiz şehirlere yayıldıkça biz de sürekli
kendimizi geliştiriyoruz. Mesela Trabzon şubemizle birlikte menümüze
Karadeniz’in dillere destan lezzeti “Kuymak” koyduk. Ayrıca dediğimiz gibi
7’den 70’e herkesin beğenisini ve sevgisi için kahvaltımız vazgeçilmez.
-Fiyatlar
ve menü her kesime hitap ediyor mu?
-1453 Osmanlı
Türk Mutfağının en güzel tatlarını her kesimden insanın ulaşabileceği bir
noktaya getirmek üzere yola çıktığından, menümüz bu amaca uygun biçimde
hazırlanmıştır. Sadece Türk Mutfağı
değil, menümüzde dünya mutfağının örneklerine de rastlayabilirsiniz,
misafirlerimizin arzu edebileceği her şeyi hesaplayarak, menümüz için uzun
yıllar çalıştığımızı ve her geçen gün bu çalışmanın karşılığını
misafirlerimizin memnuniyeti ile aldığımızı söyleyebilirim.
-En
favori yemeğiniz nedir, 1453 Osmanlı'ya gelenlerin mutlaka yemesi gereken özel
bir yemek var mı?
-Bütün
ürünlerimiz lezzetli ancak favorilerim de yok değil. Saraylı Kahvaltısı,
Kervansaray, Fetih, Kasap Pizza, Yeniçeri Tepsisi benim en sevdiklerimden.
-Tüm
şubelerinizde yemek menüsü aynı mı, yoksa yöresel farklılık gösteriyor mu?
-1453 Osmanlı’nın
her şubesinde her seçtiğiniz ürünü bir başka şubede aynı lezzet ve kalitede
ulaşabilirsiniz ancak arz-talep dengesini korumak adına yöresel farklılıklar
olabiliyor.
-Kahve
konseptinde çok iddialısınız, bunun en önemli sırrı nedir?
-Kahve,
Türkiye’de yüzyıllardır süregelen bir geleneğe dönüşmüş durumda. Bu geleneğin
yanı sıra son yıllarda Türk insanın kahveye ve özellikle de 3. Nesil kahveye
olan ilgisini gözlemleyebiliyoruz. Bizler bu iki durumu birleştirerek farklı
demleme biçimlerine sahip kahvelerin yanında, 40 yıllık hatır da
sunuyoruz. Sanırım kahvelerimizin bu
kadar ilgi görmesinin başlıca sebebi de bu gelenekle lezzeti aynı fincanda
sunabilmemiz.
-Müşterilerinizle
sosyal medya iletişiminin önemine inanıyor musunuz? Bu konuda yeterli
girişimlerde bulundunuz mu?
-Dijitalleşen
dünya her gün bizleri ve gündelik yaşam alışkanlıklarımızı da değiştirirken, bu
değişimin önünde durabilmek pek mümkün değil. Dijital dönüşümü inkâr etmeden uyum
sağlamaya çalışıyoruz ve sosyal medya bu dönüşümün belki de en önemli parçası
haline gelmiş durumda. Günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri
olan Sosyal Medya’yı doğru ve etkili kullanabilmek adına gerekli çalışmaları
yaptık ve yapmaya devam ediyoruz.
-Bundan
sonraki hedefleriniz, projeleriniz neler? Gerçek bir Osmanlı Mutfağı yansıttığınızı
düşünüyor musunuz? Düşünceleriniz öğrenebilir miyim?
-Öncelikle
hedefimiz, 1453 Osmanlı markasının lezzetini Türkiye’nin her bir köşesinde
ulaşılabilir kılmak. Bunun yanı sıra yurtdışında da çalışmalarımıza hız
kesmeden devam ediyoruz. 1453 Osmanlı ailesi olarak, kalitemizden,
lezzetimizden ve misafirlerimize verdiğimiz güvenden ödün vermeden büyümek ve
büyürken gelişerek, değişerek üzerinde güneş batmayan tek Türk markası olarak
yolumuza devam etmeyi hedefliyoruz!
- Röportaj için çok teşekkür ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum.
- Biz teşekkür ederiz, ilginiz ve alakanız için.
Lezzet Gezgini Dilek Toksoy
- Röportaj için çok teşekkür ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum.
- Biz teşekkür ederiz, ilginiz ve alakanız için.
Lezzet Gezgini Dilek Toksoy
Manisa'ya gidince uğrayacağım.Güzel tanıtım olmuş.Kaleminize yüreğinize sağlık
YanıtlaSil