Manisa'dan Şahlanan 1453 Osmanlı Lezzet Rüzgarı

01:20 Dilek Toksoy 0 Comments

1453 Osmanlı 
Merhabalar
Uzun zamandır gitmek istediğim bir mekandan bahsetmek istiyorum sizlere..
Ege'den şahlanıp Türkiye'nin bir çok şehrine, o da yetmedi dünyanın en prestijli ülkelerinde açmayı hedefledikleri yeni şubeleriyle, gerçekten bir Osmanlı Lezzet Rüzgarı yaratmayı başaran 1453 Osmanlı, en iyi cafe - restoranları arasına girdi bile.
Ben Alsancak Kordon'daki şubesine gittim. Kordona karşı harika manzarasıyla ve birbirinden güzel lezzetleriyle Kordon'da parlıyor diyebilirim. 
Gerçekten farklı olabilmeyi başarabilen bir işletme, hem adıyla hem müşterilerine sunduğu lezzet menüleriyle ve özellikle kahve konseptiyle hayran kaldığım elit bir mekan. 


Saray Kahvesi



1453 Osmanlı.. iki yıl önce yeme içme sektörüne çok iddialı bir giriş yapan ve franchising sistemiyle devamlılığını ve kar oranını sürdüren, Osmanlı konseptiyle  hem görsel hem de lezzet konusunda müşterilerinin oldukça beğenisini kazanan, Şehzadeler şehri Manisa çıkışlı bir Türk Restoranı..Türkiye'de farklı illerde şu anda 14 açık şubesi var, ve toplamda yurt içi ve yırt dışında imzalanmış 46 şubesi bulunmaktadır.

İzmir'de Kordon, Güzelyalı, Esendere, Buca ve Gaziemir şubeleri var. 
Manisa'da Merkez,Uncubozköy, Akhisar olmak üzere 3 şubesi var. Ayrıca Mersin, Sakarya, Muğla, Trabzon, Kayseri Ankara'daki mevcut şubelerin dışında, yakında Denizli, Eskişehir ve İstanbul Mihrabat Korusu şubeleri de açılacak.

Bu bilgileri ilettikten sonra işletmenin kurucularından sevgili Serdar Deniz ile yaptığım röportajı paylaşmak istiyorum. 





     - 1453 Osmanlı ne zaman ve kimler tarafından nasıl bir amaçla kuruldu. Kuruluş ilkeleri ve amaçları nelerdir?

-1453 Osmanlı, benim marka yaratmadaki tecrübemi ve en önemlisi de tutkumu tam anlamıyla gerçekleştirebildiğim bir marka oldu. Kendimi bildim bileli farklı olan ve bu farkı her daim hissettirebilecek işlerin peşinde oldum. 1453 Osmanlı’nın öyküsü benim aradığım ve bu sektörde yaratmak istediğim fark ile başladı. Sonrasında doğru isimlerle bir araya geldim ama bunu kesinlikle şans olarak nitelendirmiyorum. Towerlife Perakende Lokasyon ve Marka Danışmanlığı gibi bu sektörde en doğru hizmeti alabileceğiniz bir ekip ve kuşkusuz Ali Osman ENÇ ile bir araya gelmemizin ardından, 1453 Osmanlı bugün sevilen, takdir edilen ve çoğu zaman taklit edilen bir marka oldu.

   -1453 Osmanlı ismi ve markasıyla kısa bir sürede elde ettiğiniz başarının sırrı nedir? Yurt içi ve yurt dışında açılacak olan şubelerinizde aynı füzyonda kalabilmek için gerekli donanımınız var mı, sürdürülebilirliğin temel kuralları sizce nedir?

-Marka yaratmanın bir tablo, bir roman ya da bir konçerto yaratmaktan bir farkı olmadığını düşünüyorum. Tıpkı ünlü sanatçıların her bir eserinde onlara ait bir şeyler bulabileceğiniz gibi, yaratılan ve sevilen her markanın ardında da bir hikâye var. Önemli olan bu hikâyeyi sevdirmek. Eğer karşınızdaki kitleye hikayenizi nasıl anlatacağınızın yolunu bulabilirseniz ve o hikâye sizden bir iz taşıyorsa sevilmemesi mümkün değil. Taklit etmek sorun değil, Picasso’nun ilk eserlerine baktığınızda taklit ettiğini görebilirsiniz. Ama ustalık eserleri tamamen onun kendi çizgilerini taşır ve taklit edilmesi pek mümkün değildir. İşte 1453 Osmanlı da benim ustalık eserim ve menüsünden tutun da konseptine kadar benden izler taşıyor. Ben yaşadıkça, öğrendikçe, o da benimle birlikte değişiyor ve gelişiyor. Sonuç olarak, marka yaratmak isteyen ya da başarısız olanlara söyleyebileceğim tek şey, her gün bıkmadan, usanmadan çalışmaları ve markanın hamuruna başkalarını değil kendilerini katmalarıdır.

     -Franchising vermek istediğiniz işletmelerde en çok neye önem veriyorsunuz, vizyon ne olmalı?

-Markanızı bir zincir haline dönüştürürken, en dikkat etmeniz gereken şey, o zincirlerin kalitesidir. 1453 Osmanlı’nın bugüne dek oluşturduğu zincirde hiç pas yok. İş ortaklarımızı seçerken gösterdiğimiz özen sayesinde, 1453 Osmanlı’nın her şubesinde aynı lezzete, kaliteye ve güvene ulaşabilirsiniz. Zincirin kalitesini ve parlaklığını devam ettirebilecek disipline sahip, markamızla birlikte gelişime ve değişime hazır yatırımcı adaylarımıza öncelik veriyoruz.

     -Yemek menüsünde başlıca neler var?

-Usta ekibimizle Osmanlı Mutfağı’nı modernizmle harmanlayarak yeniden yorumladık. Esasen menümüzün çeşitliliği kendimizle gurur duyduğumuz bir nokta. Mesela etten vazgeçemem diyenlerin Hünkâr Beğendi, Yoğurtlu Kebap ve Antep Usulü Ali Nazik en sevdikleri. Tavuk severler için Haseki, Sultani Tavuk Beyti, Beğendili Tavuk gibi leziz yemeklerimiz var. Ayrıca menümüzde vejetaryenleri de unutmadık: Çimenlik, Nohutlu Antep, Ege Rüzgârı gibi yemeklerimizi onlar için tasarladık. Kısacası yemeklerimizle 7’den 70’e herkese ev sahipliği yapmaya çalışıyoruz.


     -Kahvaltı konseptinizde olmazsa olmazınız nedir?

-Kullandığımız ürünlerin birinci sınıf kalitede ve doğal olması. Türk mutfağında kahvaltının çok özel bir yeri var. Serpme kahvaltı konseptini başka bir ülkede, bu çeşitlilikle bulmanız çok zor. Şubelerimiz şehirlere yayıldıkça biz de sürekli kendimizi geliştiriyoruz. Mesela Trabzon şubemizle birlikte menümüze Karadeniz’in dillere destan lezzeti “Kuymak” koyduk. Ayrıca dediğimiz gibi 7’den 70’e herkesin beğenisini ve sevgisi için kahvaltımız vazgeçilmez.

   -Fiyatlar ve menü her kesime hitap ediyor mu?

-1453 Osmanlı Türk Mutfağının en güzel tatlarını her kesimden insanın ulaşabileceği bir noktaya getirmek üzere yola çıktığından, menümüz bu amaca uygun biçimde hazırlanmıştır.  Sadece Türk Mutfağı değil, menümüzde dünya mutfağının örneklerine de rastlayabilirsiniz, misafirlerimizin arzu edebileceği her şeyi hesaplayarak, menümüz için uzun yıllar çalıştığımızı ve her geçen gün bu çalışmanın karşılığını misafirlerimizin memnuniyeti ile aldığımızı söyleyebilirim.

    -En favori yemeğiniz nedir, 1453 Osmanlı'ya gelenlerin mutlaka yemesi gereken özel bir yemek var mı?

-Bütün ürünlerimiz lezzetli ancak favorilerim de yok değil. Saraylı Kahvaltısı, Kervansaray, Fetih, Kasap Pizza, Yeniçeri Tepsisi benim en sevdiklerimden.

     -Tüm şubelerinizde yemek menüsü aynı mı, yoksa yöresel farklılık gösteriyor mu?

-1453 Osmanlı’nın her şubesinde her seçtiğiniz ürünü bir başka şubede aynı lezzet ve kalitede ulaşabilirsiniz ancak arz-talep dengesini korumak adına yöresel farklılıklar olabiliyor.

      -Kahve konseptinde çok iddialısınız, bunun en önemli sırrı nedir?

-Kahve, Türkiye’de yüzyıllardır süregelen bir geleneğe dönüşmüş durumda. Bu geleneğin yanı sıra son yıllarda Türk insanın kahveye ve özellikle de 3. Nesil kahveye olan ilgisini gözlemleyebiliyoruz. Bizler bu iki durumu birleştirerek farklı demleme biçimlerine sahip kahvelerin yanında, 40 yıllık hatır da sunuyoruz.  Sanırım kahvelerimizin bu kadar ilgi görmesinin başlıca sebebi de bu gelenekle lezzeti aynı fincanda sunabilmemiz.

  -Müşterilerinizle sosyal medya iletişiminin önemine inanıyor musunuz? Bu konuda yeterli girişimlerde bulundunuz mu?

-Dijitalleşen dünya her gün bizleri ve gündelik yaşam alışkanlıklarımızı da değiştirirken, bu değişimin önünde durabilmek pek mümkün değil. Dijital dönüşümü inkâr etmeden uyum sağlamaya çalışıyoruz ve sosyal medya bu dönüşümün belki de en önemli parçası haline gelmiş durumda. Günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri olan Sosyal Medya’yı doğru ve etkili kullanabilmek adına gerekli çalışmaları yaptık ve yapmaya devam ediyoruz.



  -Bundan sonraki hedefleriniz, projeleriniz neler? Gerçek bir Osmanlı Mutfağı yansıttığınızı düşünüyor musunuz? Düşünceleriniz öğrenebilir miyim?

-Öncelikle hedefimiz, 1453 Osmanlı markasının lezzetini Türkiye’nin her bir köşesinde ulaşılabilir kılmak. Bunun yanı sıra yurtdışında da çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. 1453 Osmanlı ailesi olarak, kalitemizden, lezzetimizden ve misafirlerimize verdiğimiz güvenden ödün vermeden büyümek ve büyürken gelişerek, değişerek üzerinde güneş batmayan tek Türk markası olarak yolumuza devam etmeyi hedefliyoruz!

- Röportaj için çok teşekkür ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum.

- Biz teşekkür ederiz, ilginiz ve alakanız için.

                                                                                      Lezzet Gezgini Dilek Toksoy

BENZER TARİFLER

0 yorum: