2019 ilk Blog Yazım İçin

04:22 Dilek'le Mutfakta 5 Comments

Merhabalar efendim, güzel bir profil fotomla hepinizi selamlıyorum. Sımsıcak ve yürekten olsun diyorum veee....



Bir gece yarısı, bir motivasyon lazım, bir istek..Tam 6 yıl olmuş bu bloğu açalı. o zamanlar bir yazar olarak yemek bloğu açmak fikri çok enteresan gelmişti. Kendi yaptığım yemekleri editleyip yayınlamak ve bunun kalıcı olması, bir tıkla istediğim tarife ulaşabileceğim düşüncesi, kızlarımın ve yakınlarımın çok hoşuna gider diye düşündüm. Bloğumu çocuğum gibi sevdim, burası bana ait bir ev gibi..dilediğim gibi yazarım, çizerim dedim. Öyle de oldu gerçekten. Zamanla en güzelini yapmaya çalıştım ama keşke daha çok hırsım olsaydı diyorum şimdi.  Son yıllarda bloglara gidip yazı yazmak zor gelmeye başladı. Bunun nedeni diğer sosyal platformların popülerliği tamamiyle bence..Binlerce yemek profili, yemek sitesi, yemek kanalı türedi. Bu iyi bir şey tabiki lakin ben instagramdan bahsetmek istiyorum biraz.
Yine şu son 3 yıl içerisinde insanlarda bir hırs bir hırs..her gün paylaşım olsun diye post atmalar ve bunların beğenilmesi için parayla satın alınan beğeniler, takipçiler beni çok şaşırttı. Bu arada ben asla böyle bir şey yapmadım. Bir ara düşündüm ama hiç uğraşamam dedim ve vazgeçtim. Beni like yapacak olanlar gerçek olsun yalancı değil..Hem benim kendimi beğendirme derdim yok ki..yayınladığım postlar insanlara bir fikir versin, işe yarasın, tariflerimi deneyip memnun kalsınlar, sağlıklı beslenme, değişik fikirler vs istiyorum, istedim her zaman. Olabildiğince doğal ve gerçekçi yayınlar yapmaya çalıştım. Beni tanıyanlar bilir, dümdüz bir insanım ben.. Hayatımda kimseyi kıskanmadım, kadınların her zaman yanında oldum, kadına destek veren tarafta oldum.
Sosyal medyada binlerce arkadaşımız var değil mi..peki bunların ne kadarı gerçek..canım cicim yazıp arkanızdan kötü konuşan kaç kişi var biliyor musunuz..Mesela bizim İzmirli blogerlar vardı bir zamanlar. Sanki bir parti yönetiyorlar algısında bir grup vardı, şimdi bölündü onlar da. Bir kısmı mekan tanıtımına soyundu, çünkü işin ucunda para var, eğlence vardı. Herkes kendini gurme sandı, herkes mekan tanıtmaya başladı, tavsiye ediyorum efendim deyip durdu. Heee bunu ben de yaptım ama ben bloğumda ya da yemek sitelerinde o mekanı adamakıllı tanıtıp bir yazar ağzıyla yazdım. Ama asla hiç bir mekandan para almadım, bu bana bir para kazanama yöntemi olarak güzel gelmiyor. Ben neyim ki , çok mu ünlüyüm o mekanı tanıtıp para alayım. Sadece mekan önerilerim olmuştur, o da ben beğendiysem..Artık instagrama bakınca bıkkınlık geliyor cidden. Her gün bir mekana gidip " çok ferah bir ortam, yemekler nefis, et bilmem nerden geliyor, en güzeli burada vs " gibi söylemlerden insanlar bıktı artık. Mekan yazarlığı yapmak için o işletmenin lezzetlerini keşfetmek, damak tadını ifade edebilmek, lezzetler arasındaki farklılığı bilmek gibi özelliklerde olmanız gerekiyor. Gurme'nin anlamı "tatbilici" olarak geçer. Ben kendime asla gurme demiyorum. Desem de kendi çapımda tecrübelerime dayanarak konuşurum. Araştırmacı yanım var çünkü benim, sorgularım, öğrenirim. Bilmediğim konu üzerinde de konuşmam. Bilgi sahibi olmak gerekiyor, yemek kültüründen anlamanız gerekiyor. Bizim İzmirli blogerların bir kısmı da kendi çaplarında bir şeyler yapıyorlar işte. Ama en çok pastacılar ve makyaj blogerları ön planda.
Gerçekten instagramdan sıkıldım. Bir de yorum grupları kuruldu bu daha da sıkıcı. Sevmediğim beğenmediğim bir profile yorum yazmak zorundayım. Ne kadar saçma geliyor ve ben bu gruplara katıldım davet üzerine ama artık cidden bıktım. Kitap okumaya vakit bulamıyorum, beynimi patlatıyorlar..Hayatımın saatlerini çalıyor bunlar, inanılmaz bir hırs, kavga edenler sataşanlar aman Allahım hiç sevmediğim şeyler yaşanıyor. Yahu kardeşim ben bu instagrama niye profil açtım. Tamamen kişisel ve blogsal mevzular yüzünden. Daha çok kişiye erişmek  o kadar da umurumda değil. Benim öyle bir derdim yok ki..ben instagram soyguncusu olmak istemiyorum. Mesela bir firma bana zeytinyağı yollamış ve ben o zeytinyağını hak etmek için paralanıyorum. Hakkı kalmamalı kimsenin bende..Evet bu işi çok iyi yapan para kazananlar var ama ben buna kafamı yoramam. Bu bir reklam stratejisi ve sürekli değişen algoritması olan bir platform. Zaten profesyonel olarak yapanlar bir ajansla çalışıyor ya da danışmanları var.
Konuyu toparlayacak olursak sosyal medya artık çıldırdı, her söz para, her söz sahte, her post menfaat olmamalı..keyif versin, bilgi versin, yönlendirsin, eğitsin, sevdirsin.
Yemek bloğumda yazılarım da var, kendimi ifade etmek istediğim zamanlarımda yazdığım ya da gittiğim yerlerin profilini anlattığım yazılar bunlar. Bir de üç yıl kadar reçel yaptım evden facebook üzerinden insanlara sattım. Herkes beni taktir etmişti, desteklemişti. Ama artık yorucu gelmeye başladığı için bıraktım. Şimdi bir kadın girişim projesi başlattık kızımla. Evinden dikiş dikmeyi bilen ev kadınlarına bir fırsat ortamı, bir sosyal platform oluşturduk.
@petstoreturkey adı altında, Patili dostlarımız için, onları soğuktan koruyacak giysiler tasarlayıp dikmeye başladık. Hatta istek üzerine sıpaya bile yağmurluk diktik. Bu işi zevkle yapıyoruz. Yazın ne yaparız bilmiyorum ama aklımızda var yine bir şeyler.. instagram üzerinden sipariş alıyoruz ilgilenen olursa yine @petstoreturkey tıklayıp bilgi edinebilirsiniz.
Efendim yazımı burada noktalayıp tekrar görüşmek üzere hepinizi sevgiyle kucaklıyorum. Bana sosyal medya platformları üzerine neler düşündüğünüzü yazarsanız yorum olarak sevinirim.
Bir daha ki yazımda görüşmek üzere...
not: patili dostlarımız için yazacağım
                                                                                     Dilek Toksoy



BENZER TARİFLER

5 yorum:

  1. Dilekcim öncelikle mutlu yıllar dilerim.
    Sosyal medyalar gececi platformlar çünkü kaynakları yok.Google ise bi dev ve dünyanın en kalıcı platformu.Sosyal medya da yazmayı özellikle instagramdan bahsediyorum bir süre sonra insanlar bırakacaktır.Cunku innstagram tüm reklam gelirlerini elinde tutuyor.Hatta her profil için web site kuruyor.Insanlar yazıyor instagram kazanıyor.Her profil altında çıkan 2. 3. Websitelerini kuruyor.Hal böyle olunca muhakkak bırakacaklar çünkü kazanan hicbir zaman yazarlar olmayacak.
    Google s gelince bu platform önemli bir kazanç kapısı, en azından benim için öyle..
    Instagram sadece birşeyler satmak pazarlamak için ideal gorunuyor...
    Herşey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelcim yorumun için çok teşekkür ederim. Sana da gönlünce geçirebileceğin musmutlu bir yıl dilerim. Geröekten Google tüm platformlardan daha iyi, daha özgür..bloğuma daha çok yazacağım artık eskisi gibi..sevgiler yolladım..

      Sil
  2. Ben İnstagramda takipteyim sizi(@mehtap_altnrd) Bu aralar sanırım en popüler sosyal mecra IG. Tüm blogcular oraya taşındı.Bende ilk zamanlar blogumda tarifler paylaşıyordum, çok da zevkliydi.Sonra her konuda paylaşımlar yapmaya başladım.Yazmayı seviyorum çünkü.İG 'den hevesim çoktan geçti. Dediğinize katılıyorum her gün zorunlu olarak bir şeyler paylaşmaya çalışmak insanı neredeyse gerçeklerden uzaklaştırıyor.Bir resim paylaşım sisteminde uzun uzun yazılar yazmaya çalışanları hiç anlamıyorum, okuyamıyorumda.Orası fotoğraf paylaşımı amaçlı ama insanlar hayatlarını gözler önüne sermeye çalışıyor anlamsızca. Yazdığınız pek çok şeyi okuyunca şaşkınlığım iyice arttı. Neler oluyormuş öyle😤 Para ve birazcık şöhret olma hevesi insanları şekilden şekile sokuyor, yazık. Onun için blog yazmak candır diyorum, sizinde paylaşımlarınıza devam etmenizi dilerim. Yeni uğraşınızda da başarılar, selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehtap hanım, güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Beni anlamış olmanıza sevindim. Haklıym değil mi..Yeni yıl hepimize mutluluk şans ve bereket getirsin . sevgiler..

      Sil
  3. Mutu yıllar Dileğimm����Duygularıma tercüman olmuşsun canım. İzmirli Bloggerlar 2 ye değil aslında üçe bölündü canım��Bir de benim gibi her iki gruba da dahil olmayan kendi çizgisinde olan grup var canımcım.Samimimiyetsizlik itiyor insanı ister istemez!!.İnstagram çok populer olsada brn de Blog yazarlığı candır diyorum ve az instadan tarif yazmayan az sayıds bloggerlardan biriyim o yuzden tatlm.Seni çok seviyor ve girişimlerini destekliyorum, yolunuz şansınız açık olsun canım������

    YanıtlaSil