TAM KIVAMINDA TAŞ KADAYIF NASIL YAPILIR

00:42 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

 

yassı kadayıf

Merhabalar,

Ramazan bayramı yaklaşıyorken hızlı pratik tatlı tarifleri arayanlar için Taş Kadayıf iyi bir alternatif olabilir. İftar sofralarında da sıkça yaptığım bu lezzeti bloğumda ve you tube kanalımda paylaşmak istedim. 

Eski ramazanları anıyorum bu tatlıda.. Her şeyin eskisi güzel gelmeye başladıysa yaşlanıyor muyum ne...) Lakin eskimeyen ve yöresel olan bu tarifi bir kenara yazalım. Antalya ve çevre illerinde çok sıkça yapılıyor ve sanırım oralara Arapların getirdiği bir lezzet. Çünkü Arap Tatlısı olarak da adlandırılıyor. 

Taş Kadayıf diğer ismi de Yassı Kadayıf olarak bilinirken kayınvalidem bu tatlıya Şaklak Tatlısı derdi. İçine ceviz koyup bükmezdik, bütün olarak pişirir, sonra üzerine ceviz serperdik. Hamuru hazır satılırdı ve ben bugüne dek hiç yapmamıştım doğrusu. Bugün karar verdim hamurunu da kendim yapacağım dedim ve yaptım. Meğer ne kadar kolaymış ve aynısı da oldu.

Şimdi tarife geçelim isterseniz..

Malzemeler
🌼 1 su bardağı ılık su
🌼 1 su bardağı ılık süt
🌼 1 tatlı kaşığı şeker
🌼 1 çay kaşığı tuz
🌼 1 tatlı kaşığı instant maya
🌼 2 su bardağı un
🌼 1 fincan irmik
İç malzemesi
🌼 ezilmiş ceviz, fındık
Kızartmak için 1 su bardağı sıvı yağ
🌼 2 yumurta
Şerbeti için
🌼 2 su bardağı su
🌼 2 su bardağı şeker
🌼 1 dilim limon

Yapılışı:

Öncelikle şerbeti kaynatıp soğumaya bırakın. Ardından hamuru yapmaya başlayalım.
ılık su ve sütü birleştirelim ve ardından tuz, şeker ve mayayı ekleyip karıştıralım. Un ve irmiği yavaş yavaş ekleyerek çırpalım ve boza kıvamına getirelim.
Hamurumuzu aynı pankek yapar gibi yağsız tavaya bir kepçe ya da hamur sıkacağıyla döküp pişirelim. Ama sadece bir tarafını.. hamur göz göz olunca ve altı kızarınca spatulayla alalım.
Tüm hamuru bu şekilde pişirip havlu kağıda dizelim. Sakın üstüste koymayın yapışır.
İkinci işlemimiz hamurların içine bir miktar ceviz koyup bohça kapatır gibi kapatmak olacak.
Hamurun bir tarafı pişmediği için yapışması kolay oluyor. Nemli bir dokusu var çünkü..
Şimdi tavaya 1 su bardağı kadar sıvı yağ koyuyoruz ve yağ kızınca her bir hamuru çırptığımız iki yumurtaya buluyoruz ve yağda kızartıyoruz arkalı önlü. Hemen soğumuş şerbete atıyoruz.
İşte bu kadar.. Şerbetin içinde de bekleyebilir hiç bir şey olmaz. Servis yaparken tabağa dizip üzerini fıstıkla süsleyebilirsiniz.
Herkese afiyet olsun.
@dileklemutfakta Dilek Toksoy




 

BENZER TARİFLER

0 yorum: