Pancarlı Kereviz Çorbası ( Vitamin Bombası )

21:05 Dilek'le Mutfakta 1 Comments

26-01-2013
Pancarlı Kereviz Çorbası ( Vitamin Bombası )
Bu vitamin bombası çorbadan, tam iki kase ekmeksiz yedim. Pek güzel olacağını sanmıyordum ama yanıldım.  Gerçekten çok değişik bir tadı var. Üstelik çorbayı içerken sanki doping alıyormuş hissi uyanıyor. Bu aralar yemek sitelerine bakıyorum ve bir kereviz çorbası akımı almış başını gidiyor. Televizyondaki yemek programlarında da öyle. Zayıflamaya yardımcı, az yağlı çorbalar pek revaçta. Ben ilk defa kereviz çorbası yapayım dedim ve mutfağa girdim. Kerevizle birlikte dolapta kırmızı pancar da varmış. Her alışverişe gittiğimde kırmızı pancar alırım. Kırmızı pancarın da çorbası oluyormuş ama ben kerevizle pancarı karıştırıp öyle yapayım diye düşündüm. İçine bir sürü malzeme koyup blenderda öğüttüm. Biraz da un koyunca rengiyle ve tadıyla enfes bir çorba yapmış oldum. Ben çok beğendim, umarım sizlerde beğenirsiniz.

Malzemeler:
1 adet orta boy kereviz
1 adet orta boy kırmızı pancar
1 adet kuru soğan
1 adet sivri yeşil biber
1 adet patates
1 adet havuç
Kerevizin ve pancarın bir avuç kadar yaprakları
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı zeytinyağı
4 diş sarımsak
tuz
bir  avuç dereotu
Yapılışı:
Bütün malzemeleri yıkayıp temizledikten sonra irice doğrayıp bir tencerede haşlayın. Haşlandıktan sonra blenderdan geçirin. 
Çorba tenceresinin altını yakın. İki yemek kaşığı zetinyağında unu hafifçe kavurun. Daha sonra blenderdan geçirdiğiniz sebzeleri tencereye yavaşça karıştırarak ilave edin. Beş dakika kaynatıp servis yapın. Servis kasesine aldığınız çorbanın üzerini dereotuyla süsleyin. Dilerseniz limon suyuyla da tatlandırabilirsiniz.
Herkese afiyet olsun.Bence bu bir kış çorbası, adı da "vitamin bombası" olsun.

Pancarlı Kereviz Çorbası ( Vitamin Bombası )


Pancarlı Kereviz Çorbası ( Vitamin Bombası )


                                                  SEVGİYLE PİŞİRİLEN YEMEKLERDEN
                                                                          DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

1 yorum:

  1. Ben de kereviz yemeğini pancarlı yapmayı düşünüyorum. İnternette yapan bulamadım ama çorbası olduysa yemeği de güzel olur umarım.

    YanıtlaSil