Tavuklu Mantı ( Sosyete Mantısı )

01:15 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Tavuklu Mantı ( Sosyete Mantısı )
Bu tarif biraz tembel işi, fakat lezeetiyle yemeye ve yapmaya değer diye düşünüyorum. Bu aralar hep tavuktan gidiyorum menüde. Bakalım ne zaman bıkacağım. Aslında canım hamsili ekmek istiyor. Bir türlü yapamadım.Şimdi ben sandığınız gibi o kadar obur biri değilim. Sadece yemek yapmayı ve paylaşmayı seviyorum.Tabi yemek yemeyi de seviyorum ama dozunda yediğime,çok nadir abarttığıma inanıyorum. Evde mutfakta ne varsa onlardan bir şeyler yaratmak, değerlendirmek de hoşuıma gider. Usta bir aşçı değilim ama yaptıklarımın çoğu yenir. Komik oldu ama idare edin artık. Kendimce bir hobi işte, belki eksik olan bir şeylerin tamamlanması..vs vs
Sosyete mantısı tavukla olur. Kelebek makarnadan olanını da yapacağım bir gün. Bu tarif hazır yufkayla yapılıyor. 

Malzemeler:
4 adet hazır yufka
1 adet orta boy tavuk
1 adet kuru soğan
2 adet yeşil biber
1 adet domates
1 su bardağı bezelye
tuz. karabiber, kekik
yarım çay bardağı sıvı yağ
Üzeri için:
2 su bardağı tavuk suyu
1 kase yoğurt
5 diş sarımsak
pulbiber
1 yemek kaşığı tereyağı
Yapılışı:
Bütün tavuğun derisini soyun ve kesebildiğiiniz kadar küçük parçalar halinde kesin. İyice yıkayıp süzün. Soğanı soyup yıkadıktan sonra salataya doğradığınız gibi doğrayın. Domatesleri ve biberleri de aynı şekilde doğrayın.Tüm malzemeyi bir tencerede biraz kavurun çok değil. Tuzunu ve baharatlarını da koyup soğumasını bekleyin. 
Yufkaları masaya serin ve dörde bölün. Her böldüğünüz parçanın geniş kısmına tavuklu karışımdan bir miktar koyun. Sigara sarar gibi sarıp yağlanmış fırın tepsisine dizin. Yufkaların üzerini hafifce sıvı yağla yağlayın ve 175 derece fırında 45 dk pişirin.Üzerleri kızaran yufkaların üzerine iki bardak tavuk suyu döküp biraz daha fırında bekletin. Suyunu çekince tepsiyi fırından çıkartın ve servis tabaklarına servis edin. Üzerine tuzlanmış sarımsaklı yoğurt ve erimiş tereyağını gezdirin. Pulbiberle süsleyip afiyetle yiyin.
Tavuklu Mantı
Tavuklu Mantı
Tavuklu Mantı
                                               SEVGİYLE YAPILAN YEMEKLERDEN...
                                                                                          DİLEKLE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: