Kıymalı Pırasa Dolması Tarifi

00:41 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

Pırasa Dolması 
Yemek bloğu arkadaşlarımdan görüp de yaptığım bir tarif bu. http://www.pembekekik.com/ dan ve http://www.refikaninmutfagi.com/ dan fikir alarak yaptığım bu yemeği bir tek ben yedim. Neden derseniz evdekiler pırasayı zeytinyağlı severlermiş. Bende kızdım tabi, pırasa pırasadır kardeşim, nasıl pişerse pişsin. Üstelik kıymalı yani..Ben çok severek yedim. Sadece pırasaları sararken biraz zorlandım o kadar.

Malzemeler:
3 adet irice pırasa
2 adet kuru soğan
300 gr. orta yağlı kıyma
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz, karabiber, pulbiber
nane, maydanoz, kişniş
yoğurt
Yapılışı:
İlk önce pırasaları ayıklayın, yeşil saplarını kesin ve onları da atmayarak soğanla kavurmasını yapmak üzere buzdolabında saklayın. Pırasaları ortadan 9- 10 cm. kesin ve kaynar suda 3 dk kadar haşlayın. Benim gördüğüm iki tarifte farklıydı. Birinci tarif, pırasaların dış yüzeyinde iki sıra kalacak şekilde içini çıkarmışlardı ve içini dolma harcıyla doldurmuştu. İkinci tarifte ise, 25 cm. uzunluğunda kesilen pırasaları muska şeklinde sarmıştı. Ben ise, pırasaları haşladıktan sonra tek tek ayırdım ve tek tek sardım. Böyle daha kolay geldi bana. Bir de pırasaları haşladıktan sonra soğuk sudan geçirin.
Gelelim dolma içine: Bildiğimiz kıymalı dolma içini kullanıyoruz. Tüm malzemeleri karıştırın ve yarım çay bardağı su ekleyip yoğurun. Soğanları rondodan geçirdim ben..hiç sevmiyorum soğan doğramayı.Yoğurduğunuz dolma harcıyla tek tek pırasaları sarın ve tencereye dizin. tereyağını üzerine gezdirin. Ben yine arkadaş önerisine kulak verip buhar süzgecimi tencerenin altına koydum. Üzerine dolmaları dizdim, yani buharla piştiler. Süzgecin altına salçalı su koymayı unutmayın. Dolmalar pişince servis tabağına alın ve yoğurtla servis yapın. Ben ayrıca domates sos yapmadım, siz isterseniz yapabilirsiniz.Güzel oldu güzel..yemeyenler utansın ! herkese sevgiler..Afiyet olsun.


Pırasa Dolması 

Pırasa Dolması 

Pırasa Dolması 

                                          SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN
                                                                   DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık Dilekçim. Bizim evdede yenmiyor kıymalı dolmalar ve pırasa..Bende yapamıyorum o yüzden.. Sana afiyetler olsun.. Çok lezzetli olmuştur mutlaka.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Oya Hanımcım..dünden beri dolma yiyorum o yüzden..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. bizde de zeytinyağlı yenir pırasa genelde.Dolması uğraştırmalı olmuştur, biraz kalın pırasa lazım sanırım, eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Aynen öyle Mehtap hanımcım. biraz uğraştırdı. Pırasalar kalın olmalı tabi. Aslında kıymalı yemeğini de severim şöyle terbiyeli limonlu ama en güzeli zeytinyağlı olanı bence. Pırasa böreğide güzel oluyor deneyin. Sevgiler..

    YanıtlaSil