Nar Ekşisi Nasıl Yapılır

00:10 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

Nar Ekşisi
Hayatımda nar ekşisi yapmış biri değildim, düne kadar..
Ne kadar zahmetliymiş anlatamam. Gerçekten yordu beni. Asıl tarifine göre yapmadım yapamadım, çünkü narların tanelerini ayıklamak zor geldi. Nar ayıklayan aparatların var olduğunu da biliyorum fakat benim evimde olmadığından ben direkt narların suyunu limon sıkacağında sıktım. Daha doğrusu kızıma sıktırdım. Bileklerimde sorun olduğu için sıkma işlerine gelemiyorum. Sağolsun kızım iki kasa narı birazcık söylense de sıkıverdi. Hazır aldığımız nar ekşisinin içinde ne olduğunu bilmiyoruz. Mutlaka katkı maddeleri var ve ben hep nar ekşisini kendim yapmak istiyordum. Planlı olarak değil de pazarcının elinde kalan narlardan kurtulmak istemesi ve fiyatının da uygun olması bu isteğimi yerine getirmeme vesile oldu diyebilirim. 

Şu anda içiyorum nar suyumu ve harika bir duygu veriyor bana. Sıktığımız narların bir kısmını içmek için ayırdık. Kalan nar sularını bir tencereye koyup koyulaşana kadar kaynattık. Hazır olanlar gibi akışkan ve katı olmadı. Gerçek nar ekşisi de böyle oluyormuş zaten. 
Nar Ekşisi

Nar Ekşisi




Yaklaşık 3 saate yakın kaynattım ve sıcakken kavanozlara koyup kapaklarını kapattım. 20 kilo nardan iki kilo nar ekşisi çıktı. Serin bir yerde muhafaza etmek üzere kaldırdım. Eğer üşenmeyecekseniz yapmanızı tavsiye ederim. Başta söylediğim gibi, aslında narların taneleri çıkartılıp sonra bu taneler kevgirde ezilir ve suyu çıkartılır. Sonra bir tencereye konulur , koyulaşıncaya kadar kaynatılır.

Yaptığım bu yararlı sosu bloğumda paylaşmak bana mutluluk verdi. Sonuçta verilen emek ve sonucunda ortaya çıkan faydalı bir salata sosu elde ediyoruz. Herkese sağlıklı günler diliyorum. Bakın bu sayfada da sevgiyle pişen bir tarif var...



                                                     SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                                           DİLEK'LE MTFAKTA

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık rengi muhteşem olmuş bende yapmaya heveslendim ama kararsızım gerçekten böyle farklı şeyleri görünce çok heyecanlanıyorum eğer yaparsam size msjda atarım ve bloğumdanda paylaşırım sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Meltem hanımcım..yapması biraz zahmetli ama denemeye değer diyorum..Alakanız için tekrara teşşkrler..bende bloğunuza bir göz atayım şimdi..sevgiler

    YanıtlaSil