Patatesli Poğaça Tarifi

20:21 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Patatesli Poğaça Tarifi
Kızlarım ilkokula giderken beslenme çantalarına her gün bir şeyler yapar koyardım. Beslenmelerine çok önem verirdim. Bu durumdan hala kurtulamadım sanırım. Küçük kızım 22 yaşına girmesine rağmen hala  " anne bana poğaça yap, kek yap " der. Bu sefer işe götürmek ve orada yemek için istiyor. Ben de zevkle yapıyorum tabi. Annelik ölene dek süren bir meslek gibi, hiç bitmiyor. Oysa bende arada şımartılmak istiyorum kızlarım tarafından....Kızlarımı çok seviyorum.


PATATESLİ POĞAÇA NASIL YAPILIR:

Malzemeler:

3 adet yumurta

2 su bardağı süt

yarım su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvı yağ

1 adet yaş maya

1 yemek kaşığı tuz

1 yemek kaşığı toz şeker

Alabildiğince un

150.gr tereyağı ya da margarin

İçi için:

4 adet orta boy patates

1 adet kuru soğan

1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber

karabiber, tuz

2 yemek kaşığı sıvı yağ

maydanoz

YAPILIŞI:

Yaş mayayı yarım çay bardağı ılık suda eritin, içine bir tatlı kaşığı toz şeker eklemeyi unutmayın. Geniş bir yoğurma kabına yumurtaların iki tanesini kırın. Diğer yumurtanın sarısını ayırın, beyazını yoğurma kabına alın. Sırasıyla sütü, yoğurdu, sıvı yağı, şeker ve tuzu ekleyip karıştırın. Elenmiş unu ilave etmeye başlayın ve erittiğiniz mayayı da ekleyip yoğurmaya devam edin. hamurun kıvamına göre un ekleyin. Yumuşak bir hamur yoğurmalısınız. Yoğurma işlemi bitince hamuru dinlenmek üzere bir kenara bırakın ve içini hazırlamaya başlayın. 

Patatesleri iyice yıkadıktan sonra dilimlere bölüp suda haşlayın. Haşlanan patatesleri bir çatal yardımıyla ezin. Bir tavaya incecik doğradığınız soğanları koyun ve sıvı yağla 5 dakika kadar kavurun. Daha sonra patatesleri ekleyip biraz daha kavurun. Toz kırmızı biber, karabiber ve tuzunu ekleyip ocağın altını kapatın. Dilerseniz doğranmış maydanoz da ekleyebilirsiniz. 

Hamurdan elma büyüklüğünde parçalar koparın ve her bir parçayı açabildiğiniz kadar açın. Açtığınız hamurların üzerine erittiğiniz tereyağından 2- 3 yemek kaşığı döküp bir fırçayla yayın. Açılan her iki adet hamuru üstüste koyun. 4 adet ikili yufka elde ediyoruz. Araları yağlanmış hamurları rulo şeklinde sarın ve her sardığınız rulo hamuru ceviz büyüklüğünde koparıp bezeler elde edin. Ceviz büyüklüğündeki yağlı bezeleri oklavayla tabak büyüklüğünde açın ve açtığınız her hamurun bir kenarına patatesli içten bir kaşık koyun. Patatesli için üzerini hamurun bir tarafıyla kapatın, kalan kısmı bıçakla boyuna şeritler halinde kesin ve daha sonra o şeritleri örgü biçiminde sarıp ruloyu tamamlayın. hamurlara dilediğiniz şekilleri verebilirsiniz.



Patatesli Poğaça Tarifi

Patatesli Poğaça Tarifi

Patatesli Poğaça Tarifi


 Mesela ben bazılarına gül şekli verdim. Bunun için de yuvarlak hamuru kenarlarından içe doğru dörde böldüm, ortasını kesmeden. Ortasına içten koydum ve kenarlarından sararak gül şekli verdim. 


Hamurları kapatma işi bittikten sonra üzerlerine ayırdığınız yumurta sarısından fırça yardımıyla sürüp fırına verin. 170 derece ısıdaki fırında 20 dakika pişirin. Poğaçalarınız servise hazır, haydi buyrun afiyetle çayın yanında yiyelim. Bu arada ofisteki kızlar çok beğenmişler.


Patatesli Poğaça Tarifi

Patatesli Poğaça Tarifi

Patatesli Poğaça Tarifi


                        Herkese sevgilerimi yolluyorum


                                         SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN


                                                           DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: