Grip Çorbası

16:40 Dilek'le Mutfakta 4 Comments



Grip Çorbası 


Çok yakın bir arkadaşımdan aldığım bu tarifi denemek istedim, çünkü değişik geldi. Çorbada hastalıklara karşı kalkan olacak derecede vitamin var. Zaten limon başlı başına yeter bence. Ben tattım ve beğendim, ekşili ve mükemmel bir tadı var. Denemenizi öneririm.                                                                           

MALZEMELER:

1 adet kuru soğan

4 diş sarımsak

1 adet havuç

1 adet yeşil elma

2 adet limon

taze nane, kekik, karabiber, kişniş

4 su bardağı su

tuz

3 çorba kaşığı zeytin yağı

1 yemek kaşığı un

YAPILIŞI:

Soğanı ve sarımsağı soyup yıkadıktan sonra blenderdan geçirin. Çorba tenceresine zeytinyağını koyun ve soğan, sarımsak karışımını ekleyip kavurun. Diğer yanda havucu ve elmayı temizleyip küp şeklinde doğrayın ve tencereye ilave edin. Biraz daha kavurduktan sonra yıkayıp dörde böldüğünüz limonları da ekleyip bir taşım daha kavurun. Çorbanın suyunu ekleyin, karabiber, kekik ve kişnişi ekleyin. 10 dk. kadar kaynatın. Unu sulandırın ve çorbaya ekleyin, bir taşım daha kaynatıp ocağın altını kapatın. Taze nane ekleyin. İsterseniz blenderdan geçirip servis yapın , isterseniz yapmadan da içebilirsiniz bu çorbayı. Limonu çorbanın içinden almayın derim ben, limonu da blenderdan geçirince o kabuklarıyla gelen ekşimsi tadı çok beğendim ben. Ama seçim tabi ki sizin. Kış aylarına girdiğimiz bu mevsimde bu çorbayı sık sık yapın derim ben. Herkese afiyet osun, sevgiler benden...

Grip Çorbası 
Bu fotoğraf blenderdan geçmeden önceki hali




Grip Çorbası 
                                       ohhhh miss

                                      SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                                    DİLEKLE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Tatlım sen dene bu çorbayı, cidden bomba etkisi yapıyor..sevgiler

      Sil
    2. Merhaba,
      Şu anda içmem gereken bir çorba olsa da içsem :(
      Sizi izlemeye aldım ben de beklerim.
      Sevgiler...

      Sil
    3. Merhaba Dilek hanım, adaşım ..yorum için teşkrler ve çok geçmiş olsun..aman dikkat edelim bu yıl ki grip daha uzun sürüyormuş..bunun gibi çorbaları bol bol yapıp içelim ve zehirlerden uzak duralım..bende sizi takibe aldım, paylaşımlar çoook güzel bir gün tanışmak dileğiyle sevgiler..

      Sil