Turpotu Salatası

01:11 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Turpotu Salatası

Turpotu Salatası



Turpotuyla tanışmam güzel İzmir'e taşınınca oldu.
Daha önce adını duyduğum ama Marmara bölgesinde oturduğum için pazarlarda rastlamadığım çok faydalı bir bitki olduğunu söyleyebilirim. Otlara karşı ayrı bir merakım var, bunu bilen bilir. Karadenizli olmamdan mı kaynaklanıyor bilemiyorum ama cidden sebzeleri, bitkileri, otları, çiçekleri, ağaçları çok seviyorum ben. Bir araştırayım dedim neler çıktı neler. Ne kadar da çok faydası varmış bu turpotunun. Yüksek oranda kalsiyum kaynağı, C ve B vitamini bol, kükürt ve iyot zengini ve bir çok hastalığa iyi gelen Tanrının bize bahşettiği bitkilerden birisi diye tanımlayabiliriz. Ben daha çok karaciğeri dinlendirdiği için tercih ediyorum. Bir de öksürüğü kesiyor, bunun yanında yatarken suyunu için, uykusuzluğa birebir geliyor. Tadına gelince: inanılmaz lezzetli buldum ve her pazara çıktığımda gördüğüm zaman alıyorum. Benden başka yiyen yok evde ama olsun, sağlığıma dikkat etmek zorundayım artık.

Yapımı çok basit olan turpotu salatasının tarifine gelince:

MALZEMELER:

4- 5 dal turpotu

5 diş sarımsak

3 yemek kaşığı zeytinyağı

1 adet limon suyu

tuz

1 adet domates

2 çorba kaşığı dövülmüş ceviz veya fındık içi

YAPILIŞI:

Turpotunu bol sirkeli suda yarım saat bekletin ve sonra suyun altında iyice yıkayın. Daha sonra saplarını kesip yapraklarını ayırın. Dilerseniz saplarını da ayrı bir yemek olarak soğanla kavurabilirsiniz.

Tencereye yeterince su ve tuz koyup kaynatın. Kaynayan suyun içine otları atın ve yumuşayıncaya dek haşlayın. Haşlanan otları bir süzgeçte süzün. Süzülmesine dikkat edin hiç suyu kalmasın. Otları servis tabağına alın ve üzerine zeytinyağı, ezilmiş sarımsak tuz ve limon suyundan oluşan sosu gezdirin. Dövülmüş ceviz içini de üzerinde gezdirip domatesle süsleyin. Salata servise hazır, herkese afiyet olsun.

Turpotu Salatası

Turpotu Salatası

Turpotu Salatası

Turpotu Salatası

                                        SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                    DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: