Bulgurlu Biber Dolması

21:58 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

27-01-2014

Bulgurlu Biber Dolması
Bulgurun biberle buluşması harika bir lezzet bana göre..


Biber dolmasını küçüklüğümden beri çok severim. Pirinçle pişirilen etli yada zeytinyağlı fark etmez her iki 
çeşidi de makbulümdür. Bulguru mutfağımızda az kullanırız nedense, anne evinden öyle gördüğümüz için olsa gerek ama zamanla bulgurla yapılan yemekleri sever oldum. 
Zeytinyağlı bulgurlu biber dolmasını yaptım, pişirdim..sayfama sunuyor ve sizlerle paylaşıyorum, denemenizi tavsiye ediyorum sevgili arkadaşlarım..

Buzluğa koyduğum biberleri çıkarttım ve bir güzel bulgur içi hazırlayıp biberleri doldurdum, kısık ateşte pişirdim ve afiyetle sevdiklerime ikram ettim. Afiyet olsun..

MALZEMELER:

1 kilo dolmalık yeşil biber

2 su bardağı yemeklik bulgur

1 adet irice kuru soğan

2 yemek kaşığı domates ve biber salçası

2 adet domates

tuz, karabiber, pul biber

kişniş, nane, reyhan otu, maydanoz

1 çay bardağı zeytinyağı

YAPILIŞI:

Tavaya yemeklik doğradığınız soğanları yağın yarısını koyup pembeleşinceye kadar kavurun. Salçasını ilave edip kavurmaya devam edin ve sonrasında yıkanmış bulgurları ekleyip biraz daha kavurun. Bir miktar su ekleyip karıştırın ve üzerine bir kapak örtüp  dakika kısık ateşte pişirin. 

Kapağı açın ve içine tuz ve baharatları ilave edin. Küçük doğranmış maydanozları da ekledikten sonra bir taşım daha karıştırın. Hazırladığınız bulgurlu harçla yıkayıp ayıkladığınız biberlerin içini bir güzel doldurun. Üzerinden bir parmak eksik doldurun ki pişince bulgurlar taşmasın. Biberlerin hepsini doldurduktan sonra derin bir tencereye dizin ve üzerine yağın kalan kısmını gezdirin. Domateslerin kabuklarından ufak parçalar kesip biberlerin üzerine kapatın ve kalan domates içlerini incecik doğrayıp tencereye ilave edin. 2 su bardağı suyu ekleyip önce orta ateşte, kaynamaya başlayınca da kısık ateşte yarım saat kadar pişirin. Piştikten sonra  kapağı kapalı bir şeklide 15 dk daha dinlendirin.

 Servis tabağına koyun ve afiyetle yiyin. Afiyetler olsun..

Bulgurlu Biber Dolması

Bulgurlu Biber Dolması


                                                  SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN


                                                                 DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: