Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

17:05 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

27-01-2014

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Evde ekmek yapmak hiç de zor değil, üstelik nasıl yapıldığını bilmediğiniz ekmekleri yemekten iyidir.
Öyle pis ortamlarda yapılan fırınlar gördüm ki, tiksindim inanın. Ben ezelinden beri kepekli yahut yulaflı, çavdarlı, tam buğday unlu ekmekleri tercih ederim. Kızlarımı da öyle alıştırdım. Yapabiliyorsanız, vaktiniz varsa ekmeğinizi evinizde yapın. 

Dün akşam kızlarım damadım ve en sevdiğim arkadaşım Esra bana yemeğe geldiler. Yemeğin yanında şöyle ev usulü mis gibi pişmiş ekmek yaptım. Bende ilk defa yaptım aslında..Gayet güzel yapabiliyormuşum meğerse..Hem de ölçülerini kafama göre yaptım, ya da el alışkanlığından olabilir. Hamur mayalamak bana göre basit geliyor artık, yıllardır mutfağımda yemekleri yapan bir anne olarak..

Bu arada bloğumla ilgilenmeyi hep ihmal ettiğim için de kendime inanılmaz kızıyorum. Yazmayı çok seven biri olarak sanırım bu durumum geçici, hayat beni gerçekten yordu. İçimden geçenleri yazmak yerine dinlemeyi, okumayı daha çok seviyorum sanki artık..

Ekmeğimin Tarifine Gelince..

MALZEMELER:

1 paket yaş maya

tuz

4 su bardağı beyaz buğday unu

2 su bardağı yulaf unu

1 su bardağı kepekli un

yeterince ılık su

Üzeri için: tahıl taneleri, susam ve çörek otu

YAPILIŞI:

Yoğurma kabına mayayı koyun ve yarım çay bardağı ılık suyla ıslatın. İki adet kesme şekeri de ekleyin ve mayayı eritin. Daha sonra beyaz unu eleyip kabın içine dökün, yulaflı ve kepekli unu da ekleyip, 1 yemek kaşığı tuz koyun ve elinizle harmanlayın. Ilık su dökerek yavaş yavaş hamuru yoğurun. Hamur iyice yoğrulmalıdır ve hamurun kıvamı cıvık olmalıdır. 

Yoğurma işlemi bitince dilediğiniz bir fırın kabını çok az yağlayıp hamuru yayın. Hamur kabınız derin olmalıdır. Hamuru bu şekilde 40-45 dk. kadar mayalanması için bekletin. Üzerini nemli temiz bir bez ile örtmeyi unutmayın. 

Mayalanma işlemi bitince hamurunuz şişecek ve fırın kabının şeklini alacaktır. Şimdi üzerine yarım çay bardağı su ve bir tatlı kaşığı unu karıştırıp sulu un elde edin ve bu karışımı fırçayla hamurun üzerine sürün. Ya da spreyle su sıkabilirsiniz. Hamurun üzerine tahıl taneleri, susam ve çörek otunu serpip önceden ısıttığınız 220 derece fırına verin. 15 dk sonra fırının ayarını 200'e indirin. Yaklaşık 45 dk sonra ekmeğiniz pişecektir. Pişerken arada bir fırının kapağını çok hızlıca açıp spreyle ekmeğin üzerine su sıkın. Ayrıca fırının alt gözüne dayanıklı bir kapla su da koyarsanız iyi olur. 

Ekmeğinizi fırından alın ve üzerine çok hafif su sıkın ve soğumaya bırakın. Haydi bakalım sofra hazır, sıcacık çorbanızla leziz ve sağlıklı ekmeğimizi yemeye başlayalım. 

Herkese afiyet olsun...

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği


Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

Yulaflı, Kepekli Ev Ekmeği

                                                SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN

                                                                DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. nefis görünüyor...peynir, zaytin, taze soğanla kahvaltı yapma isteği uyandırdı bende...:)

    YanıtlaSil
  2. Evet canım..tam kahvaltılık oldu..sık sık yapsam mı ne..) yorumun için teşşkrler

    YanıtlaSil