Etli Şehriyeli Yahni

23:41 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

27-01-2014

Etli Şehriyeli Yahni


Aylin'nin en çok sevdiği yemek....tabak tabak yedi..ve patateslerini bitirdi, o yüzden fotoğrafta patatesin bir lokması görünüyor...)


Son kurban etini yahni yaparak ailemle ve sevdiklerimle yedik. Etin lezzeti inanılmaz güzeldi ve eti pişirirken bir kısmını et suyu olarak kalıplara koydum ve buzluğa attım. Kemikli etle çorbalar , yahniler yapmak ve özellikle çocuklara, yaşlılara yedirmek lazım. Bünyelerimize kuvvet veren, hastalıklardan koruyan tarifleri mutfağımızdan eksiltmeyelim. Tarifi burada...

MALZEMELER:

1 kilo kemikli dana eti

1 adet soğan

5 adet orta boy patates

5 diş sarımsak

1 adet kırmızı biber

1 su bardağı arpa şehriye

1 adet havuç..(bende yoktu koyamadım )

tuz, karabiber, kişniş

limon suyu

YAPILIŞI:

Kasapta böldürdüğünüz kemikli eti güzelce yıkayın ve düdüklü tencereye yeterince su koyup pişirmeye bırakın. Piştikten sonra irice doğradığınız sebzeleri içine ekleyin ve sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirmeye devam edin. Pişmeye yakın içine arpa şehriye ekleyin ve şehriyeler şişene kadar kaynatın. Tuzunu biberini, kişnişini ekleyin ve ocağın altını kapatın. Bu yemek de hiç yağ kullanmadım ben, etin kendi yağı yeterli oldu. 

Yemeği servis tabağına alın ve tercihen limon sıkarak yiyin. Herkese afiyet ve şifalar olsun. 

Etli Şehriyeli Yahni

Etli Şehriyeli Yahni

Etli Şehriyeli Yahni


                                                 SEVGİYLE PİŞEN YEMEKLERDEN


                                                               DİLEK'LE MUTFAKTA

BENZER TARİFLER

0 yorum: