Kara Kız Kurabiyesi

22:57 Dilek'le Mutfakta 5 Comments

31-01-2014



Kara Kız Kurabiyesi

Kara kız kurabiyesi ismini ben verdim bu kurabiyeye..baksanıza kapkara..Kızım için yaptığımdan dolayı kara kız taktık adını. 


Tarifi yabancı bir siteden almıştım, içinde katı yağ olmaması bana sağlıklı geldi ve o yüzden yapmaya karar verdim. Hem de çabucak oldu inanın, malzemeler de var sa şip şak fırına giriyor ve 15-20 dk. da pişiyor. Tadı ise ben ve kızım da aynı hissi aldık damağımızda..dışı çıtır, içi yumuşak..nasıl ama güzel değil mi..yapıp yiyin, bize hak vereceksiniz. Şimdi gelelim nasıl yapıldığına..

MALZEMELER:

2 adet yumurta

1 su bardağından iki parmak eksik toz şeker

yarım su bardağı sıvı yağ

2.5 su bardağı un

2 yemek kaşığı kakao

1 yemek kaşığı Nutella

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

üzerine pudra şekeri ve yeşil fıstık tozu

YAPILIŞI:

Yumurtaları bir kaba kırın ve şekerle iyice çırpın. Yağı ve kakaoyu ekleyip çırpmaya devam edin. Daha sonra unu,kabartma tozu, vanilya  ve Nutellayı ekleyip elinizle iyice yoğurun. Hamur kıvam alınca elinizle küçük yuvarlak toplar yapıp ister slikon kek kalıplarına ister fırın tepsisine öylece koyun. Ben üzerine kristal bardağın altıyla şekiller verdim. 16-17 adet çıkıyor. 

Fırını 170 dereceye ayarlayıp 15-20 dk. pişirin. Piştikten 2 dk. sonra üzerlerine pudra şekeri ve yeşil fıstık tozu döküp servis tabağına dizin. Çayın yanında afiyetle yiyin. 

Herkese Afiyet Olsun..

Kara Kız Kurabiyesi

Kara Kız Kurabiyesi

Kara Kız Kurabiyesi

Kara Kız Kurabiyesi

Kara Kız Kurabiyesi

Kara Kız Kurabiyesi

Kara Kız Kurabiyesi

                                                         Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                                  Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

5 yorum:

  1. Harika görünüyor isim de tam uymus :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekürler Boşnak Kızı..sen gibi Boşnak kızı onlarda yani benm kızlar yarı boşnak yarı karadenizli....çok güzeldi..

    YanıtlaSil
  3. Ana kız beyendiyseniz tamamdır.
    ismini de çok güzel koymuşsunuz
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ismi ne hos olmus:)) tadidida eminim cok guzeldi afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  5. Evet Dostbahçesi..tadı çok güzeldi..yorumun için teşşkkrler..sayfana bakıyorum arada..çok beğeniyorum bende..

    YanıtlaSil