Cibez Salatası

23:50 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

26-02-2014

Cibez Salatası
Cibez otunu ilk gördüğüm zaman bizim karalahananın yavrusu dedim içimden. Gerçekten de öyle, tadı ve görüntüsüde aynı çünkü.. Yani bizim Karadeniz'in kara lahanası İzmir'e gelmiş büyüyemeyen cüce lahana olmuş vallahi..
Daha sonradan araştırdım ve lahana toplandıktan sonra köklerinden süren bir ot olduğunu öğrendim. Hemen aldım ve salatasını yaptım. Aslında yemeği de yapılabilir şöyle barbuya fasulyeli, mısırlı..
Yadı nasıl derseniz, salata olarak gayet güzel ve hafif ve bir lezzet diyebilrim. Özellikle diyet yapanlar için demir desteği verecek, vitaminsiz kalmayacaklar ve de kilo almadan doyacaklar, artı ciltleri güzelleşecek..ee daha ne olsun. Var  var bir sürü faydaları var: mideye, bağırsaklara ve toksik maddelere karşı antioksidan etkisi olduğunu biliyormuydunuz..Haydi hemen alın ve salatasını yapıp yiyin, hatta haşladığınız suyunu da sıcak sıcak için. 

Cibez Salatası

Cibez Salatası

Cibez Salatası


Malzemeler: 

Yarım kilo cibez otu

yarım çay bardağı sızma zeytinyağı

1 limon suyu

tuz

Yapılışı:

Cibezlerin sararmış yaprakları var sa ayıklayın ve bol suda yıkayın. Kaynamış tuzlu suya atıp hafif diri bir şekilde haşlayın. Haşladığınız cibezleri servis tabağına alın ve zeytinyağı, limon sosuyla tatlandırın. Biraz beklettikten sonra afiyetle yiyin. Tadına doyamayacaksınız emin olun. Herkese sağlıklı ve afiyet dolu günler diliyorum.

Cibez Salatası

Cibez Salatası

Cibez Salatası
Cibez Salatası
                               Sevgiyle Pişen Yemeklerden 

                                                 Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: