Bakla Dizmesi

20:32 Dilek Toksoy 0 Comments

13-04-2014

Bakla Dizmesi
Bakla yemeğinin zeytinyağlısını seviyorum. Bu tarifi sevgili Nursevincelezzetler yazarı Nursevin hanımdan aldım. Pişirdim, yedim ve çok beğendim. Ben domates koymazdım fakat bu tarifte domates var. Bence  tadı mükemmel oldu. Bakla sevenler için biraz değişik olabilir, hatta sevmeyenler için de sevmeye başlangıç olabilir. Tarifi denemenizi öneririm..


Malzemeler:

yarım kilo taze bakla

1 adet kuru soğan

3-4 diş sarımsak

2 adet domates

1 yemek kaşığı un

yarım çay bardağı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı tuz, toz şeker

1 limon suyu

bol dereotu

Yapılışı:

Baklaların uç kısımlarını kesin ve kırmadan bütün şekilde limonlu unlu suyun içinde 15. dk bekletin. Pişirme tenceresine yıkanmış domatesleri iri şekilde dilimleyip en altına yerleştirin. 

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Daha sonra baklaları limonlu sudan çıkartın ve bol suda yıkayın. Teker teker domateslerin üzerine sıralı şekilde dizin. Bir yemek kaşığı un serpin. Baklaların üzerine yemeklik doğradığınız soğanı yayın. Sarımsakları bütün atın. Zeytinyağı, tuz, toz şeker ve bir çay bardağı su ekleyip üzerine bir tabak örtün. Aynen dolmalara örttüğümüz gibi. Yemeği ocağa alın ve orta ateşte baklalar yumuşayana dek pişirin. Ben güveç tencerede pişirdim, daha lezzetli oldu. Yemek piştikten sonra tabağı ters çevirip baklaları bozmadan servis tabağına aktarın. Daha sonra üzerine bol dereotu serpiştirin. 

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi
Bakla yoğurtsuz olmaz elbet..Tabağa sarımsaklı ya da sarımsaksız yoğurtla servis yapın, afiyetle yiyin.

Herkese sağlıklı, afiyet dolu bir hafta diliyorum..

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi
                                     Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                            Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: