Bakla Dizmesi

20:32 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

13-04-2014

Bakla Dizmesi
Bakla yemeÄŸinin zeytinyaÄŸlısını seviyorum. Bu tarifi sevgili Nursevincelezzetler yazarı Nursevin hanımdan aldım. PiÅŸirdim, yedim ve çok beÄŸendim. Ben domates koymazdım fakat bu tarifte domates var. Bence  tadı mükemmel oldu. Bakla sevenler için biraz deÄŸiÅŸik olabilir, hatta sevmeyenler için de sevmeye baÅŸlangıç olabilir. Tarifi denemenizi öneririm..


Malzemeler:

yarım kilo taze bakla

1 adet kuru soÄŸan

3-4 diş sarımsak

2 adet domates

1 yemek kaşığı un

yarım çay bardağı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı tuz, toz şeker

1 limon suyu

bol dereotu

Yapılışı:

Baklaların uç kısımlarını kesin ve kırmadan bütün ÅŸekilde limonlu unlu suyun içinde 15. dk bekletin. PiÅŸirme tenceresine yıkanmış domatesleri iri ÅŸekilde dilimleyip en altına yerleÅŸtirin. 

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Daha sonra baklaları limonlu sudan çıkartın ve bol suda yıkayın. Teker teker domateslerin üzerine sıralı ÅŸekilde dizin. Bir yemek kaşığı un serpin. Baklaların üzerine yemeklik doÄŸradığınız soÄŸanı yayın. Sarımsakları bütün atın. Zeytinyağı, tuz, toz ÅŸeker ve bir çay bardağı su ekleyip üzerine bir tabak örtün. Aynen dolmalara örttüğümüz gibi. YemeÄŸi ocaÄŸa alın ve orta ateÅŸte baklalar yumuÅŸayana dek piÅŸirin. Ben güveç tencerede piÅŸirdim, daha lezzetli oldu. Yemek piÅŸtikten sonra tabağı ters çevirip baklaları bozmadan servis tabağına aktarın. Daha sonra üzerine bol dereotu serpiÅŸtirin. 

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi
Bakla yoğurtsuz olmaz elbet..Tabağa sarımsaklı ya da sarımsaksız yoğurtla servis yapın, afiyetle yiyin.

Herkese sağlıklı, afiyet dolu bir hafta diliyorum..

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi

Bakla Dizmesi
                                     Sevgiyle PiÅŸen Yemeklerden

                                                            Dilek'le Mutfakta

BENZER TARÄ°FLER

0 yorum: