Gelincik Reçeli

19:09 Dilek Toksoy 10 Comments

16-04-2014



Gelincik Reçeli
Denediğim ama hiç beğenmediğim tarifleri de paylaşırım ben.. Yaptığım onca emeğe acısam mı bilemedim.. Baya bir emek verdim ama neyse..Biraz da kendi kendime gülüyorum şu an..

Gelincik çiçeğini çok severim. Bizim buralarda her yerde dolu var. Onları toplamayı masama renk vermesini seviyorum. Fakat ömrü kısa, hemencik soluyorlar. İzmir'li arkadaşlarımdan öğrendiğimde şaşırdım. Gelincik kavurması, gelincik reçeli yaparlarmış. Pek merak ettim ve hiç üşenmedim hatta düşme tehlikesi geçirdim toplarken..  zaten belim sakat..bir poşet topladım. Reçelini yapmaya karar verdim ve arkadaşımın tarifiyle koyuldum yapmaya. Topladığım gelinciklerin içinden kanatlı böcekler çıktı..ayyy dedim bu da ne ! Hemen balkona serdim gelincik yapraklarını, böcekler uçsun gitsin diye. Yapraklarını gövdesinden ayırma işini de kızıma verdim. Ayıkladı o ortasındaki kara tomurcuklarını bir güzel..Öyle merak ediyordum ki nasıl bir tat olacak diye, hayatımda ilk defa gelincik reçeli yiyeceğim..sanki böcek yiyeceğim gibime geliyordu ve çok tuhaftı.. Her neyse bol suda yıkadığım yaprakları süzülmeleri için bekletip bir tencereye aldım. 





Daha sonra 2 su bardağı toz şekeri üstüne döktüm ve karıştırdım, sabaha kadar beklettim. Sabah kalktım kahvemi içtikten sonra hemen ocağın altını yaktım. Bir su bardağı su ilavesiyle reçeli pişirmeye koydum. Kısık ateşte 20 dk. kadar pişirdim. Yarım limon suyunu da ekleyip 5 dk. daha pişirdim. Baktım reçel kıvamına gelmiş, ocağın altını kapattım ve öylece bıraktım. Alışverişe gitmem gerekiyordu bu arada ve ben 4 saat sonra eve geldim. Reçel soğumuştu, aldım büyük bir hevesle cam bir kaseye koydum. Çekmeceden çatalı aldım, tadına bir bakayım dedim..Ayyyy o da nee..Vallahi hiç beğenmedim. Gelincikten de reçel mi olur dedim Nilgün'e.. Hayır yani o gelincik yaprakları kayış gibi, tadı desen bir acaip..yok yok ..hiç beğenmedim. Yapmayın kardeşim siz bu tarifi..) Ben merak edip yapayım dedim ama şekere yazık oldu. Kimse bana bu reçeli yediremez. Aynen çöpe attım. Yiyen var sa kendi bileceği iş..vallahi ben hayatta bir daha yapmam ve yemem. 
Bırakalım gelincikler çiçek olarak kalsın hayalimizde...






Afiyet olsun diyemeyeceğim arkadaşlar....)

                                                          Sevgiler....


BENZER TARİFLER

10 yorum:

  1. Abla gelincik reçeli değil de, limon reçeli yapmayı biliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım biliyorum..aynı portakal kabuğu reçeli gibi oluyor..anlatırım sana sonra ben..şimdi ütü yapmam lazım..))

      Sil
  2. Cilginsiniz siz vallahi. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Diekçim çok iyi yapmışsın yazmakla.. Bende bu kafadayım her tarif mutlaka çok güzel olmak zorunda değil.. Eğer deneyipte beğenmediğim tarifim varsa bende yazıyorum ben yaptım ama tadı bana uymadı.. Siz yinde yapmak isterseniz tarifide budur diye..Bence de her şeyin reçelini yapmaya gerek yok :)) Yine de geçmiş olsun canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Oyacım..vallahi böyle şeyler de olabiliyor..Az evvel de ebe gümecinin çiçeğinden reçel yapacakmış..bir arkadaş..her şeyin de reçeli olmaz bence de..)

      Sil
  4. YAPTIĞINIZ YÖNTEM YALNIŞ BAŞKA DÜZENDE YAAPMALISINIZ AYRICA PİYASADAKİ ÇEŞİTLİ GELİNCİKREÇELİ VAR TATMAYI DENMEDİNİMİ VE LİMON KULLANMIŞ VE DİPLERİNDEKİ SİYAH KISIMLARI KESMEMİŞSİNİZ BOZCA ADA TARİFİNİ UYGULAYIN ÖNCE ŞERBETİ KAYNATIN SONRA YAPRAKLARI EKLEYİN LİMON TUZU İLE ALTIN VURUŞ







    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldane hanım merhaba.. yorumunuz için teşekkür ederim. Evet bu tarif benim benimsemediğim bir tarif, yöntem yanlış oldu evet ama buna rağmen yazdım..Bir daha da denemedim doğru yöntemi..belki bir gün..

      Sil
  5. Merhaba, emeginize yazik olmus gercekten. Yanlis yontemle yaptiginiz icin kotu olmustur. Bence de Bozcaadanin en ozel lezzetlerinden birisidir. Mutlaka tekrar deneyin ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sibel hanım, çiçek reçellerini denemek istemiştim, sanırım kendi kafama göre yaptığım yöntemle olmadı..doğru yöntemi öğrendim artık..yorumunuz için teşkr ediyorum.

      Sil