Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması

19:46 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

11-04-2014

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması
Kurutulmuş sebzeler köylerimizde çokça yapılan bir besin saklama metodu, tabi zamanla bu iş ticarete dönüşmüş ve artık çoğu yerde kurutulmuş sebze satılıyor. Doğrusunu isterseniz ben nemli memleketlerde yaşadığım için ne alırdım, ne de görürdüm..ya da alıp da yapayım diye bir düşüncem olmadı. Ne zamana kadar...? Taaa ki kız kardeşimde yiyene kadar..
Pek lezzetliymiş, hatta tazesinden daha güzel geldi bana. Gerçekten ilk defa yapıyorum kuru dolmayı..Sağolsun arkadaşım köyden getirmiş bana kuru patlıcan ve kırmızı kuru biber.. bekletmeden hemen pişirip soframa renk kattım. Ben çok beğendim, umarım siz de beğenirsiniz. Kıymalısı da çok güzel oluyor. Benim kızım Ceren bu dolmaya bayılır, inşallah üşenmez de gelir yer..)

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması
Tarifi:

Malzemeler:

bir dizi kuru patlıcan ve biber

İç malzemesi:

2  su bardağı pirinç

1 yemek kaşığı biber salçası

2 adet domates

1 adet kuru soğan

tuz, karabiber, pul biber

maydanoz, taze nane

limon 

4 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:

Bir tencereye 1 litre su koyup kaynatın. Kaynayan suyun içine kuru patlıcan ve biberleri atıp 10-15 dk. haşlayın. Haşlandıktan sonra kevgirle alıp soğuk su dolu bir kabın içine atıp bekletin. Bu arada içini hazırlayın. Soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında biraz da su ekleyerek kavurun. 1 yemek kaşığı salçayı koyun ve karıştırın. Pirinçleri tel süzgeçte yıkayın ve soğanlara ilave edip tahta kaşıkla karıştırın. 3-5 dk. kavurduktan sonra bir su bardağı su ekleyip, tencerenin kapağını örtün. Ocağın altını kısın ve 15. dk. pişirin. Daha sonra ocağın altını kapatın ve tuz, karabiber, pul biber ilave edin. Yıkanmış, doğranmış maydanoz ve taze naneleri incecik kıyıp iç malzemeye ekleyin ve karıştırın. İç malzeme hazır olduğunda suyun içinde bekleyen patlıcan ve biberlerin içini bu iç malzemeyle doldurun. Tüm sebzeleri doldurduktan sonra tencereye dizin. Domatesleri irice doğrayıp tuzlayın ve dolmaların üzerine dökün. Biraz da zeytinyağı ilavesi yaparak, bir bardak su koyun ve tencerenin kapağını kapatıp pişirmeye bırakın. Önce harlı, sonra kısık ateşte yarım saat kadar pişirin. Dolma piştikten sonra servis tabağına alın ve limonla servis yapın. 

Herkese afiyet olsun..

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması


Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması

Kuru Patlıcan ve Kuru Biber Dolması
                                  Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                         Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: