Patatesli Gubate Böreği

21:56 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

27-04-2014

Patatesli Gubate Böreği
Kayseri yöresine ait nefis bir börek yaptım bugün. Televizyonda bir yemek programında izlemiştim ve bir kenara not aldığım tarifi yapmak bugüne kısmet oldu. Evimi gençler bastı bu akşam ve afiyetle yediler. Kızım, damadım ve arkadaşları, küçük kızım evimize neşe kattılar. 

Kayseri'nin meşhur böreği Gubate aslında bir çerkez böreğidir, diğer adı da Haluj olarak bilinir. Mayalı hamur hamurdan yapılan, yumuşacık nefis bir börek. Doğrusu bende bu şekliyle ilk defa yaptım. Buna benzer mayalı hamurdan pofuduk poğaça, ya da kat kat börekler yapmıştım, fakat tahinle ilk defa denedim. 

Şimdi tarife bir bakalım nasılmış bu Gubate..


Malzemeler:

1 paket yaş maya

1 su bardağı süt

yarım su bardağı yoğurt

yarım su bardağı sıvı yağ

2 adet yumurta

1 yemek kaşığı tuz ve toz şeker

Alabildiği kadar un

İçi için:

6-7 adet patates

1 adet kuru soğan

1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber

tuz, karabiber

Yağlamak için 4 çorba kaşığı tereyağı

4 çorba kaşığı tahin

Üzerine sürmek için bir yemek kaşığı pekmez

susam ve çörek otu

Yapılışı:

Yaş mayayı ılık şekerli suda 10 dk mayalandırın. Hamur yoğurma kabına yumurtaların aklarını kırın, sarılarını bir kaseye ayırın. Diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Unu yavaş yavaş eleyerek karışıma ekleyin ve yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru 45 -50 dk mayalanmaya bırakın, üzerine bir nemli bez örtün. 

Hamur mayalanırken siz iç malzemesini hazırlayın. Patatesleri yıkayıp haşlayın ve çatalla ezin. Derince bir tavaya küçük doğradığınız soğanı biraz zeytinyağında kavurun. Kırmızı toz biberi ekleyin karıştırın. Ezdiğiniz patatesleri de ilave ettikten sonra tuz ve karabiber atıp hafifçe kavurun. Kavrulduktan sonra ocağın altını kapatın ve soğumaya bırakın. 

Mayalanan hamuru ikiye bölün. Her bir hamuru bir merdane yardımıyla yeterince ince açın ve üzerine eritilmiş iki kaşık tereyağı, iki kaşık da tahin döküp her yerine fırçayla sürün.
Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği
 Hamuru rulo şeklinde sarıp 15.cm aralıklarla kesin ve bir tepsiye dizin. Diğer hamuru da aynı şekilde yapıp tepsiye dizin ve hamurları buzdolabında yarım saat dinlendirin. 

Dinlenen hamurları tezgahın üzerinde tek tek tabak büyüklüğünde açın. Ortasına patatesli içten yeterince koyun ve bohça gibi kapatıp ters çevirerek fırın tepsisine dizin. 

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Bütün hamurları bu şekilde yaptıktan sonra üzerlerine ayırdığınız yumurta sarıları ve pekmez karışımından fırçayla sürün. 
Patatesli Gubate Böreği


Patatesli Gubate Böreği


Susam ve çörek otu serpip 170 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişirin. Piştikten sonra servis tabağına alın ve sıcakken afiyetle yiyin. 

Herkese Afiyet Olsun..

Patatesli Gubate Böreği
Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

Patatesli Gubate Böreği

                                          Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                      Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. ellerine saglik canim, bende cerkezim ama bendeki tarif biraz daha farkli, tahinli denemedim hic ama orjinali tahinsiz saniyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bilmiyorum canım..bu böreği ilk kez yapıyorum. Tarifi tv'den görüp denedim..Yorumun için çok teşkrler..sevgiyle kalın..

      Sil