Peynir Tatlısı

22:59 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

14-04-2014
Peynir Tatlısı
Bugün tatlı ne yapıyım diye düşünürken aramalarım sonucu bu tatlıyı buldum. Tarifi basit ve hafif geldi doğrusu..Lor peyniriyle olması tatlıya lezzet veriyor, siz de deneyin derim..


Malzemeler:

1 su bardağı lor peyniri

2 adet yumurta

3 yemek kaşığı tereyağı

1 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

şerbeti için:

2 su bardağı su

1.5 su bardağı toz şeker

limon suyu

Yapılışı:

Yine önce şerbeti kaynatıp soğumaya bırakın. Şekerle suyu kaynattıktan sonra limon suyunu ekleyin ve bir taşım daha kaynatıp şerbeti soğumaya bırakın. 

Tatlının hamuru için bütün malzemeleri bir yoğurma kabına koyun ve iyice yoğurun. Kıvamı ele yapışmayacak şekilde olmalıdır. Elinize yapışırsa un ekleyebilirsiniz. Daha sonra hamurdan elinizle ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekiller verin ve yağlanmış fırın tepsisine dizin. Fırını 180 dereceye ayarlayın, ısınsın.Tepsiyi fırına verin ve yaklaşık 20-25 dk. kızarana kadar pişirin. Piştikten sonra sıcakken soğumuş şerbete atın ve bir kaç dk. bekletip büyük bir servis tabağına dizin. Servis tabağına alıp afiyetle yiyin. 

Ben ilk defa yaptım, yedim ve çok beğendim..Umarım siz de beğenirsiniz...Sevgiler.

Peynir Tatlısı

Peynir Tatlısı

Peynir Tatlısı

Peynir Tatlısı

Peynir Tatlısı

Peynir Tatlısı
                                            Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                        Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: