Annemi Çok Seviyorum..

00:14 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

10-05-2014

Anneler Günü demek ne demek..Annelerin bir günü mü olur..Bu sadece temsili kutlanan bir şey bana göre. Annelere sevgimizi her daim göstermeliyiz, onların gönlünü hoş etmeliyiz. Anne sözü dinleyenlerden olun nolur...
Ben annemden 18 yaşımda ayrıldım, gurbet ellere gelin gittim. Üstelik onun rızası olmadan..Hayatımda yaptığım en korkunç hataydı. Üniversite hayatımı yarım bırakıp evlenmeme razı olmadı her anne gibi..Anne sözü dinlemeyen inatçı kızdım işte bende..Çok üzdüm anacığımı çook..Benim yüzümden kadın çöktü..İçinde ukte kaldı okulumu bitirememem. Kader ya da akılsızlık, ya da cahillik diyelim ve konuyu fazla uzatmadan devam edelim.

Bu akşam içime anne hasreti çöktü. Evde yanlızım, kızlarım da yok..Ben de iki kız annesiyim ve annemi daha iyi anlıyorum her defasında. Benim canım annem bir polis eşiydi. Çok küçük yaşta babamla evlenmişti..Annesiyle babası ayrılmış, sonra babası başka bir kadınla evlenmiş ve annemi yanına almıştı. Kendi annesi annemle zaten pek ilgilenmemiş, üvey annesini daha çok severdi. Lakin bir kaç yıl arayla babası da üvey annnesi de ölmüşler. Kadere bak..anneciğim akrabalarının ve üvey annesinin annesinin elinde büyümüş. Çok okumak istemiş fakat okutmamışlar tabi..Kendi babası sağ olsaydı mutlaka okuturdu onu. Annem çok zeki, pratik bir kadın. Okusaymış kesin avukat olurmuş..Trabzon'un köyünde büyümüş ama bizim köyde okumayan yok gibi, eğitime çok önem verirler. Anneciğimin de bir arkası olsaymış kesin okurdu. Daha 14 yaşındayken babam annemi görmüş ve kaçırmış. Ne güzel kadındı, ne kadar naif, ne kadar saf..Babasından kalan mirası elinden almışlar amcaları, küçük ya..kandırmışlar garibi..Ne olduğunu anlamadan zaten babamla evlenivermiş. Babam da polis okulundan yeni mezun olmuş, gencecik yakışıklı bir adam. Annemle aralarında 10 yaş var ve annem evlendiğinde 14, babam 24 yaşındaymış.

Annemin hayatı babamın mesleği dolayısıyla şehir şehir gezmek olmuş. Bütün kardeşler, ölenler de dahil, hepimiz ayrı şehirlerde doğmuşuz. Ah benim canım anneciğim, arkasında kimseler yok..gurbet ellerde çoluk çocuk büyüt, kadın olmak ona ne zor gelmiştir. Babam annemi hoş tutan biriydi ama, annemin güçlü bir kadın olmasında da rolü büyüktür. Annem şu an 69 yaşında..hayatında ne çok anıları olmuştur kimbilir..Benim bildiklerimin dışında daha neler yaşamıştır acaba..En çok nasıl 14 yaşında evliliğe alışabilmesine şaşıyorum. Küçücük daha, çocuk..ve üstelik hemen ablamı doğurmuş..Görenler ablası zannedermiş hep..


Yukarıdaki fotoğraftaki küçük kız benim..Annem de babamın polis kıyafetini giymiş, poz vermiş..

Babamla Annem..daha gencecikler..


Vee benim doğumgünlerim..İllaki kutlanırdı.Böyle güzel bir ailem vardı benim. Memur çocuğuyduk ama mutluyduk. Babam, annem bize sevmeyi, iyi insan olmayı, yardım etmeyi, insanları, hayvanları, ağaçları..kısaca hayatı sevmeyi öğrettiler. Komik bir ailem vardı baksanıza şu pozlarımıza...Ablam, abim, ölen erkek kardeşim..henüz kızkardeşim dünya da değil bu fotoda..Pastamın güzelliğine bakın..O içecekler neydi acaba..hatırlamıyorum..) Saçlarımda kuaförden yapılı..O yaşta beni kuaföre getirmiş annecim...Konu komşu, arkadaşlarım hepsini hatırlıyorum..sanki düğün var gibi kutlardık doğumgünlerini..Orta okula başlayana dek böyleydi...


Abilerimin sünnetinden bir hatıra fotoğrafı..Anneciğim ne kadar genç ve güzel..



Yukarıdaki fotoğrafta hasta yatan, ölen kardeşim Erdal..Benden iki yaş büyüktü ve ilkokuldayken apandist ameliyatından sonra fazla narkozdan öldü. Bu acı olay annemi öyle derinden üzdü ki..o gece saçları beyazladı..Çığlıkları hala gözümün önünde..Allah evlat acısı vermesin kimseye..Üstelik bu ikinci evladının acısıydı..Bir de 9 aylık bebeğini kaybetmişti..Ahh anam ahh ne kadar acı çekmişsin sen öyle..

                                                Rize'de...annem, babam , ablam, abim..


Benim annem tam bir Türk kadını..Karadenizli olmasının genlerindeki o güçlü, yaratıcı, evine eşine bağlı, hamarat ve çalışkan olma özelliklerinden mi bilemiyorum ama bu özellikler hepimizde var, yani kardeşlerimde..Bundan iki yıl evvel Trabzon seyahatine gittim ve oradaki yaşamı, kadınları yakından gördüm ve tanıdım. Dedim işte bizi biz yapan şartlar belli..O kadar zorlu, yaşamı sürdürebilmek için doğanın sert koşullarına ayak uydurabilen Karadeniz kadının güçlü olma sebebi gördüklerimden olmalıydı. 2100 metre yükseklikte, yazın yaylalarda kış için yiyecek hazırlamak, hayvanlarını beslemek, yaylalardan köylere sırtında odun ve ot taşımak, akşama kadar bahçelerde çalışmak..sonra evde yemek yap, taşıma su getir, leğende çamaşır yıka...offf düşündükçe ne zor geliyor bütün bunlar. Tabi şimdi imkanlar daha iyi, kadınlar o kadar yorulmuyorlar ama yine de kendime bakacak olursam bende kadın mıyım diyorum yani...

 Fadime kadar hayvanları seven birine rastlayamazsınız. O kadar çok hayvan sevgisi varki yüreğinde..




Şimdi anneciğim İstanbul'da..ve ben yanına gidemiyorum..zaten hiç gidemedim ki..Ne kadar kötü bu annelik..doğur, bak, büyüt..sonra alsın başını gitsin..İşi olunca seni arasın..hayat mücadelesine girince evlatlar kendileriyle uğraşmaktan annelerini unutuyorlar zaman zaman.. Bunu bende yaptım, biliyorum..Oysa zaman kısaldı..annemi daha çok görmek istiyorum, daha çok sarılmak, öpmek..Yanına gittiğimde çok güvende hisseder kendini. Çünkü bilir ki onun en çok üzen ben olsam da en çok da seven ve değer verenin ben olduğunu..Aslında kafalarımız bazen de uyuşmaz..benim mızmızlığıma katlanamaz bazen..Ama ben alışmışım şımarmaya işte..onu kızdırırım..bazen kalbini kırıyorum..Ya sonra..inanılmaz üzülüyorum, ağlıyorum..





Annemi Çok Seviyorum..Şu an ki hali böyle..Başında başörtüsü, namazında niyazında..bakmayın siz onun o haline..ne süslü kadındı bir zamanlar..)

Benim annem güzel annem beni al kollarına..Kucağında okşa beni ninniler söyle bana..

Özlüyorum çok seni güzel annem..Çok şükür hayattasın ama ben yanına gelemiyorum..Olsun...sen sağ ol da ..








Fotoğraflarda takılı kaldım..

oy oyyy oyyy..ne kadar mutlular..Allah ayırmasın ömür boyu..Fadimeyle Fevziyi..

Benim ANNEM annelerin en güzeli, en fedakarı, en şahanesi..

ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN....YANINA GELEMESEM DE SANA GÜLLER YOLLUYORUM SENİN GİBİ MİSS KOKAN..CANIM ANNEM..SENİ ÇOK AMA ÇOK SEVİYORUM..



                                                            DİLOYLOY'UNDAN BİR KUBLE...

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Allah annenize uzun ömürler versin inşallah. Bir trabzon kadını olarak anlattıklarınızda benden birşeyler buldum. Çok güzel bir yazı olmuş yüreğinize sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım..hepimizin inşlh..Allah acılarını göstermesin..Teşkr ederim canım..sevgiler..senin de anneler günün kutlu olsun.

      Sil
  2. Annelerimiz gibi düşünmeye başladığımız gün büyüdük Dilekciğim:) Şimdi çocuklarımız bizim gibi düşünmeye başladılar:)) Anneler günün kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Bilmemki..benm çoğu huyum zaten anneme benziyor..kızlarım da acaba benm gibi düşünmeye başlayacak mı..henüz yokk..Canım arkadaşım..anneler günün kutlu olsun seninde..öptümm

    YanıtlaSil