Dürüm Döner

18:17 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

21-05-2014


Dürüm Döner
Bu dürüm döner kızım Aylin için yapıldı. Kendisi çocukluğundan beri "etli ekmek" dediği bu lezzetten hiç vazgeçmedi ve sanırım hiç vazgeçmeyecek..Hazır almaktansa evde kendiniz çok kolay ve çabucak hazırlayabilirsiniz. Hamuru ben kendim yoğurdum ve mayalanması için tabi ki bekledim. Siz dilerseniz fırından mayalı hamur alıp bu işi daha hızlandırabilirsiniz. 


Malzemeler:

Hamuru için:

4 su bardağı elenmiş un

yarım paket yaş maya

tuz, su

iç malzemeleri:

yarım kilo hazır et döneri

2 adet domates

2 adet yeşil ve kırmızı biber

marul, maydanoz..( ben kullanmadım, kızım sevmiyor diye, ama siz kesinlikle kullanın.)

sumak ya da pul biber

Sosu için:

mayonez, ketçap

Yapılışı:

Yaş mayayı ılık su ve bir tatlı kaşığı toz şekerle eriitin. Elenmiş una yeterince tuz koyun ve ortasına erimiş mayayı koyun. Su ilavesiyle yavaş yavaş yoğurmaya başlayın ve yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru mayalanması için üzerine nemli bir temiz bez örtüp beklemeye bırakın. 45 dakika sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve servis tabağı büyüklüğünde oklava ya da merdaneyle açın. Açtığınız hamurları yağsız teflon bir tavada arkalı önlü yakmadan pişirin. Pişirdiğiniz dürümleri soğumaması için temiz bir beze sarın. 
Dürüm Döner

Dürüm Döner


Diğer yandan et dönerini tavada ısıtın ve dürümlerin ortasına yeterince dizin. Üzerine domates, biber dilimleri, marul maydanoz koyun. Mayonez ve ketçap sıkarak dürüm döner işlemini tamamlayın.


Dürüm Döner

Dürüm Döner

Dürüm Döner

Dürüm Döner

Dürüm Döner

Dürüm Döner

Dürüm Döner

 Dürümü kenarlarından katlayıp rulo yapın , servis tabağına yine domates, biber ve yeşillik eşliğinde sevdiklerinize sunun. Herkese afiyet olsun.. Yanında meyve suyu ya da en güzeli ayran ikram edin. Sevgiler...

Dürüm Döner

Dürüm Döner

Dürüm Döner

Dürüm Döner
Dürüm Döner

Dürüm Döner
Dürüm Döner
Dürüm Döner
                              Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                            Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Resimleriniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Ayrı bir zevk bendeki..yani yemek fotosu çekmeye bayılıyorum..:) sevgilerimle..

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım benim oğlanlarda çok sever,kişi denediğin zaman haber verirsen sevinirim,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacım..Kişi en kısa zamanda deneyeceğim , mutlaka haber veririm canm..sevgilerimle.

      Sil