Un Helvası

21:32 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

25-05-2014

Hayırlı Kandiller..

Un Helvası 

Un Helvası 

Miraç Kandiliniz Mübarek Olsun. Kandiller benim için çok özeldir. Kandil akşamları dua edip Allahla yakınlaşmak ruhuma iyi geliyor. Bu özel gün dolayısıyla hemen 3-4 kişilik un helvası kavurdum. Kavururken de dua ettim. Allah kabul etsin. Tarifi sevgili arkadaşım sevinç Ayhan Demirbilek'ten aldım. Kendisi yemek ustasıdır ve onu çok seviyorum. Ölçüler birebir tam olmalı, tam tadında ve kıvamında oluyor. Kişi sayısını artırdıkça ölçüleri de artırabilirsiniz. Benim yaptığım 3-4 kişilik. Herkse afiyet olsun, kandil akşamınız hayırlara vesile olsun. Daha fazla acı yaşatmasın Allahım, Soma'da ölen işçilerimize tekrar Allah'tan rahmet, yakınlarına da sabırlar diliyorum. 


Malzemeler:

2 yemek kaşığı tereyağı

2 silme yemek kaşığı un

6 yemek kaşığı toz şeker

2 çay bardağı su

Süslemek için çekilmiş yeşil fıstık

Yapılışı:

Çelik bir tencereye yağı koyup eritin. Unu ekleyip kavurmaya başlayın. Ocağın altı çok kısıkta olmalıdır. Sürekli karıştırarak unu kavurun. Rengini almaya başladığında önceden 2 çay bardağı sıcak suda erittiğiniz toz şekeri hızlıca una ilave edip karıştırın. Topaklanmaması için sürekli karıştırın ve ocağın altını biraz daha açın. Helva koyulaşmaya başlayıp tencereden ayrılmaya başlayınca ocağın altını kapatın ve servis tabağına kaşık yardımıyla koyup soğutun. Dilerseniz üzerine çekilmiş yeşil fıstık serpin. Herkese afiyet olsun, yarasın. 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 

Un Helvası 
                                            Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                      Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: