Yalancı Suşi

19:41 Dilek Toksoy 8 Comments

06-05-2014

Yalancı Suşi
Suşi bir Japon Mutfağı yemeğidir. Haşlanmış şekerli pirinç, pirinç sirkesi ile içine veya üzerine balık ve diğer deniz ürünleriyle ya da sebze konularak yapılan Japon yemeği ülkemizde de bir hayli ilgi gördü. Ben çiğ balık sevmediğim için yemem. Zaten suşi balığın mayalanmadan hazırlanıp tüketilmesi özelliğiyle ünlüdür. 

Biz Türkler suşiye rakip bir çok alternatif yaratmakta gayet başarılıyız. Bir arkadaşımın tarifiyle pazı yapraklarından yapılan bu tarif yalancı suşi olmakla beraber aslını aratmayan ve hatta aslından daha lezzetli bir tarif bence..Deneyin, görün..Biz yine denedik, yedik ve on numara verdik. tabi ki mutluyuz..)


Canım arkadaşım Fatoş Andaç'ın tarifiyle Yalancı Suşi..

Malzemeler:

10-15 adet pazı yaprağı

İç malzemesi için:

5-6 patates

3 yemek kaşığı zeytinyağı

1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi

tuz, karabiber

Sosu için:

3 yemek kaşığı zeytinyağı

3-4 diş taze sarımsak

1 adet limon suyu

Yapılışı:

Pazı yapraklarını yıkayın ve kaynar tuzlu suya batırıp çıkarın. Kaynar suda fazla tutmayın ki kolay sarılsın. 

Diğer taraftan patatesleri yıkayıp ortadan ikiye bölün ve yumuşayana dek haşlayın. Haşlandıktan sonra kabuklarını soyun ve patatesleri bir çatalla iyice ezin. Tencereye ezilmiş patatesleri ve yağı koyup karıştırın. Tuz ve karabiberi ekleyin, peşinden kaşar peyniri rendesini de ekleyip ocakta bir kaç dakika kavurun. Patates püresine genelde süt koyarım ben fakat bu tarife koymadım. 

Şimdi pazı yaprağını tezgaha serin ve kalın damarlarını çıkarın. Patates püresinden bir kaşık alın ve pazının üzerine koyun. 
Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Uzunlamasına yayın ve pazıyı rulo şeklinde sıkıca sarın. Sardığınız ruloları aralıklarla kesip servis tabağına dizin. Hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra sosunu yapmaya başlayın. Zeytinyağı, ezilmiş sarımsak, biraz tuz ve limon suyunu karıştırıp suşilerin üzerine gezdirin. Tabağın kenarlarına domates salatalık dilimleri koyun ve bu güzel leziz tabağı sofraya koyup afiyetle yiyin. Herkese afiyet olsun. Tarif için Fatoş'a Çok teşekkürler..

Hee bu arada taze sarımsaklar çıktı..bol bol tüketelim arkadaşlar..Sevgilerle..

Yalancı Suşi
Suşi tabağını bol bol görüntüledim..



Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi

Yalancı Suşi
                                       Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                     Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

8 yorum:

  1. Tadını siz daha iyi bilirsiniz ama görüntü muhteşem. Elinize sağlık Dilek abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salata tadında bir meze diyebiliriz..bence tadı mükemmel..lup lup yenen bir şey..) teşşkr ederim.

      Sil
  2. Değişik bir pazı tarifi bulduğum için pek bir sevindim doğrusu.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten değişik oluyor ve çok leziz..pazı salatasını da deneyin..harika oluyor Gülter hanım..teşşkr ederim..

      Sil
  3. ellerine saglik, kesinlikle cig baliktan daha güzeldir, bende haslanmis patates ve közlenmis biberle yapiyorum, afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sieda hanım kırmızı biberle daha da güzel olur bence de..bir de onu denemek lazım..yorum için çok teşşkrler..sevgiyle kalın..

      Sil
  4. Valla güzel:) Ellerine sağlık,patates,kaşar ve sarımsak :)))) Lezzeti yerindedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım..mühim olan tariflerin şifa vermesi..lezzet şart değil aslında..ama cidden güzel bir tarif ve sağlıklı..öptüm seni Nilgünüm..)

      Sil