Pastırmalı Kuru Fasulye Yemeği

19:53 Dilek'le Mutfakta 7 Comments

05-07-2014


Pastırmalı Kuru Fasulye Yemeği
Ramazan ayında olduğumuz şu günlerde bilmem canınız çeker mi ama benim çok canım çektiği için yaptım, yedim ve mutluyum üçlüsüyle herkese merhaba..

Pastırma sevmeyenler yemesin..Kızlarımdan küçüğü çok sever, büyüğü asla yemez mesela..Fasulye de lezzetli olursa değmeyin bu yemeği yemenin keyfine. Şimdiden afiyet olsun herkese..


Malzemeler:

250 gr. şeker fasulye

1 adet kuru soğan

1 adet kırmızı biber

1 adet domates

1 yemek kaşığı salça

200 gr. pastırma

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı tereyağı

tuz, karabiber, kimyon

Yapılışı:

Fasulyeleri ayıklayıp yıkayın ve akşamdan ılık suya koyun. Ben bu suya bir tatlı kaşığı kimyon koyarım tat versin diye.  Ertesi gün bir taşım kaynatıp suyunu süzün. 

Düdüklü tencereye soğan, domates ve biberleri incecik doğrayıp koyun. Yağları ekleyip güzelce kavurun. Salçayı da ekleyip biraz daha kavurun. Daha sonra pastırmaları ekleyip sıcak suyla beraber süzdüğünüz kuru fasulyeleri koyun. Suyu çok koymayın, sulu olmasın. Püf noktası sıcak su konulmasıdır. Tuz ve karabiber ekleyip düdüklü tencereyi 25 dakikaya ayarlayıp kapağını kapatın. Yemek piştikten sonra servis tabağına koyun ve sıcakken afiyetle yiyin. Yanına turşu ve pilav yakışır elbet..İçeceğiniz ayran ya da erik kompostosu olabilir. Herkese afiyetler olsun, sevgilerimle..

Pastırmalı Kuru Fasulye Yemeği

Pastırmalı Kuru Fasulye Yemeği

                                    Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

7 yorum:

  1. Dilek Hanım, elinize sağlık. Bizim evde de çok sevilir kuru fasulye, pastırmalısını çoğunlukla kışın yaparız ama insanın canı çekince ne kış bakar, ne de yaz. Afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmez mi kuru fasulye..yanında bir baş soğanla ohh mis..ama orta halliler artık alırken zorlanıyor..çünkü çok pahallı..:)

      Sil
  2. adım adım resimleri varmıdır.. çok güzel görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..Adım adım fotolarını çekmedim doğrusu..gerek görmedim. Bildiğimiz kuru fasulye işte..soğan salça yağla pişen , et yerine pastırma koyduğumuz basit ama bana göre leziz bir yemek işte..

      Sil
  3. Çok güzel gözüküyor canım,ellerine sağlık
    http://hayatinicinden2014.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşkr ederim canım, memnun oldum, hoşgeldin siteme..

      Sil