Bamya Turşusu

20:20 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

20-08-2014

Bamya Turşusu
Hayatımda ilk defa bamya turşusu yaptım, yine gelen öneriler doğrultusunda. Blog arkadaşlarımdan İsmet İnal Erten hanımın tarifiyle denedim. Bakalım turşu olduktan sonra yiyeyim, daha sonra nasıl olduğunu sizlerle paylaşırım. Şu anki hali böyle..


Malzemeler:

yarım kilo iri bamya

1 çay bardağı sirke

1 tatlı kaşığı iri tuz

1 çay kaşığı limon tuzu

6-7 diş sarımsak

1 litrelik kavanoz

Yapılışı:

Bamyaların tepelerini bıçak yardımıyla dikkatlice kesin ve kestikten sonra bamyaları yıkayıp kurulayın. Bir litrelik cam kavanoza bamyaları sığacak şekilde yerleştirin. Aralarına kesilmiş sarımsakları serpiştirin. Daha sonra tuz, limon tuzu ve sirkeyi ekleyip üzerine de ağzını kapatacak kadar kaynar su doldurun. Kavanozun kapağını sıkıca kapatıp ters çevirin. Bir gün ters kaldıktan sonra çevirip 10- 15 gün bekletin. Bu kısmından sonrasını bende bilmiyorum..bakalım turşu olduktan sonra nasıl olacak..Haydi bakalım beklemeye..İnşallah güzel olur. Bu arada bir de not: Turşuyu açtıktan sonra buzdolabında muhafaza etmeliymişiz..
 Herkese sevgilerimle..

Bamya Turşusu

                                Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Denemekte fayda var :) umarim guzel lezzeti olan tursu olur..elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bnede öyle umuyorum, yiyenler çok güzel olduğunu söylüyor..dur bakalım..bekliyorum..yorum için teşkrler dost..

      Sil