Kavun Sorbe Subye ( Kavun Şerbeti )

20:54 Dilek'le Mutfakta 1 Comments

22-08-2014


Kavun Sorbe  Subye ( Kavun Şerbeti )
Kavun çekirdeğinden elde edilen bu müthiş içeceği cep telefonuma gelen yemek tariflerinden görüp de yaptım. Doğrusunu isterseniz böyle bir içecekten haberim yoktu. Biraz araştırınca meğer eskiden büyüklerimizin her şeyi değerlendirmek konusundaki çabaları sonucunda icat ettikleri bir içecek olduğunu keşfettim. O gün bu gün kavun çekirdeği biriktirdim, çürüttüm çöpe attım. Bir türlü vaktim olmuyordu. En nihayetinde çekirdekleri kurutmayı başarabildim ve sonrası geldi. Değişik bir tat arayanlar bu güzel tarifi denesinler..Ben denedim, içtim ve de mutluyum..)


Malzemeler:

2 kase dolusu kavun çekirdeği

1 su bardağı toz şeker ya da bal, ya da pekmez

1 litre su

1 paket vanilya..bunu ben uydurdum

Yapılışı:

Kavun çekirdeklerini bir tel süzgeçte suyun altında yıkayın ve temiz bir bezin üzerinde açık havada kurutun. Bir günde kuruyacaktır. Daha sonra çekirdekleri havanda biraz dövün, baktınız olmadı robotta bir kaşık toz şekerle ezin. 

Kavun Sorbe  Subye ( Kavun Şerbeti )
Tencereye suyu koyun ve kaynatın. Şeker kullanacaksanız kavun çekirdekleriyle beraber şekeri ekleyin ve 5-6 dakika kaynatın. Ben şeker koymadım ve çekirdekleri kaynatıp ılındıktan sonra 2-3 yemek kaşığı bal koydum. Bir paket vanilyayı da ekleyip şerbeti soğutun. Buzdolabında sabaha kadar bekletip sabahleyin şerbeti ince bir tülbentten ya da ince bir süzgeçten geçirin. Elde ettiğiniz şerbeti içmek üzere tekrar buzdolabına kaldırın. Buz parçalarıyla soğuk soğuk için. Yüzde yüz garantili nefis bir içecek bana göre..Mutlaka deneyin, herkese sağlıklı günler diliyorum..Sevgiyle kalın.

Kavun Sorbe  Subye ( Kavun Şerbeti )
                                     Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                  Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

1 yorum:

  1. Çekirdekleri kabuğuyla beraber mi atıcaz yoksa kabuksuz mu

    YanıtlaSil